سرعت اینترنت تان چقدر است؟

سرعت اینترنت تان چقدر است؟ تعمیر تلفن: كاربران اینترنت پرسرعت می توانند با استفاده از ابزارهای تست سرعت و كیفیت، از وضعیت سرویس دریافتی خود اطمینان حاصل كرده و درصورت عدم تطابق سرویس نمایش شده با سرویس درخواستی، شكایت كنند.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، روند استفاده از اینترنت از سرعت های كیلوبیتی در اینترنت دایل آپ، طی سال های گذشته، رفته رفته جای خودرا به فناوری ADSL داد كه سرعتی به مراتب بیش تر داشته و سرعت هایی تا ۵۲۱ كیلوبیت بر ثانیه و حتی ۱۶ مگابیت را هم پوشش می داد و الان نوبت به فیبر نوری است كه جایگزین ADSL شود و سرعت هایی به مراتب بالاتر را برای كاربران به ارمغان بیاورد.
از طرفی برمبنای برنامه مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا اختتام برنامه ششم، خانوارها باید از اینترنت ۲۰ مگابیت بهره مند شوند. تكنولوژی ما حالا ADSL است و پنج درصد ظرفیت مشتركان می توانند ۱۶ مگابیت بر ثانیه خدمات دریافت نمایند. كابل های قدیمی كه امروزه در منازل برای انتقال دیتای اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند، ظرفیت لازم را برای انتقال با سرعت بالا ندارند. اما مفهوم ۲۰ مگ این است كه باید تكنولوژی تغییر كند و به سمت VDSL یا FTTH حركت نماییم.
اما همین سرعت های نمایش شده توسط شركت های اینترنتی هم معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ نشان داده است اغلب شكایت مشتركین مربوط به حوزه اینترنت پرسرعت ثابت و در پنج بخش پشتیبانی، مالی، مشكلات مربوط به قرارداد، كیفیت سرویس و عدم نمایش خدمات دسته بندی می شوند و این بدان معناست كه سرعت اینترنت هنوز هم برای كاربران دغدغه است.
بنا بر این در حالیكه امكان دارد خیلی از شهروندانی كه از بسته های اینترنت خانگی با سرعت بالا استفاده می نمایند، نگران كم فروشی در حجم یا سرعت كمتر از سرعت اسمی خریداری شده باشند، برایشان امكان سنجش سرعت و كیفیت اینترنت خانگی و هم چنین پیگیری قانونی شكایات فراهم گشته است.
اما با راه اندازی سرویس های پرسرعت اینترنت خانگی توسط شركت های خصوصی نمایش دهنده اینترنت، اهمیت نظارت بر عملكرد آنها و نرخ فروش و كیفیت سرعت خدمات این شركت ها لزوم پیدا می كند. در همین راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه اندازی سامانه در سایت خود امكان سنجش سرعت و نرخ حجم اینترنت مصرف خانگی و اندرویدی را به تفكیك اپراتورهای نمایش دهنده این خدمات فراهم آورده است.
مشتركین شركت های نمایش دهنده خدمات اینترنتی می توانند بوسیله لینك معرفی شده كه در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات وجود دارد، نسبت به سنجش شاخص های كیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency، packet los، سرعت دانلود و آپلود اقدام نمایند و در صورت عدم تطبیق موارد ذكر شده با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شكایت برمبنای كد رهگیری تخصیص یافته توسط همین سامانه اپراتور اقدام نمایند.
با عنایت به این كه سامانه تست سرعت هر اپراتور متفاوت می باشد، پیشنهاد شده كه تنها بوسیله سامانه سنجش سرعت شركت نمایش دهنده سرویس دریافتی خود جهت سنجش سرعت اقدام كنید كه سرعت اتصال در شبكه اپراتور و باز سرعت اتصال به شبكه اینترنت به درستی اندازه گیری شود. همین طور در زمان تست سرعت به منظور محاسبه دقیق تر سرعت ارسال و دریافت سرویس خود، نسبت به قطع اتصال VPN و كلیه دانلودهای در حال اجرا و یا مرورگرهای در حال استفاده از اینترنت اقدام نموده و ارتباط كلیه وسایل استفاده كننده از سرویس از قبیل موبایل، تبلت و سایر تجهیزات مشابه را قطع كنید.
سامانه های سنجش سرعت و كیفیت اینترنت پرسرعت برمبنای ابلاغیه های رگولاتوری و با هدف احقاق حقوق مردم به وجود آمده است و مشتركین در صورت مشاهده عدم تطابق مشخصات سرویس خود با نتایج تست های انجام شده در سامانه مربوط به اپراتور خود می توانند با ذكر شماره پیگیری تست انجام شده، شكایت خودرا در سامانه ۱۹۵ ثبت كنند تا سوژه از طرف رگولاتوری در سریع ترین زمان رسیدگی شود.



1397/11/23
13:07:21
5.0 / 5
5026
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل