رییس سازمان فناوری اطلاعات اعلام كرد

تولید ثروت ۱۰۰ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵

تولید ثروت ۱۰۰ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵ تعمیر تلفن: ۱۰۰ تریلیون دلار تا ۲۰۲۵ ثروت تولید خواهد شد كه بیشتر جنس بهره وری دارد؛ درایور اصلی اقتصاد دیجیتال، نوآوری است و محور اصلی این تحول و خلق ثروت است و جنس نوآوری در كسب وكارها براندازانه هست.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، رسول سرائیان - رییس سازمان فناوری اطلاعات - امروز در همایش جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات كه در وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات برگزار شد، با اشاره به اینكه تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتالی در حال شكل گیری است اظهار نمود: با این مفهوم خلق ثروت مبتنی بر دانش و فناوری اطلاعات خواهد بود و برپایه گزارش های بین المللی تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵ درصد اقتصاد دنیا به شكل اقتصاد دانش بنیان یا دیجیتال خواهد بود.
او با اشاره به تحولات اساسی در جهان مانند كاهش ذخایر منابع طبیعی در دهه های اخیر، تصریح كرد: دومین نكته اینكه افزایش مخاطرات زیست محیطی در دنیا بیشتر می گردد و در نهایت هم تحولات در حوزه دانش بروز و ظهور یافته است؛ ازاین رو باید وابستگی به منابع فسیلی را روز به روز كاهش داد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این كه در دهه اخیر در دنیا سه تحول اساسی شكل گرفته است؛ این تحولات را یكی كاهش ذخایر منابع طبیعی، افزایش مخاطرات زیست محیطی و تحولات در حوزه دانش و فناوری اطلاعات ذكر كرد و ادامه داد: همه این تحولات نشانگر این است كه جهان باید وابستگی خویش را به ذخایر زیرزمینی كم كند و از منابع دیگری خلق ثروت كند. اینجا است كه اقتصادی دیجیتال معنا می گیرد.
سراییان با بیان این كه خلق ثروت در آینده بر اساس دانش و فناوری اطلاعات خواهد بود، اظهار داشت: تا ۲۵ درصد اقتصاد جهان، اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر اقتصاد دیجیتالی كه معادل ۷۰ تریلیون دلار خواهد بود است كه این رقم به ۱۰۰ تریلیون دلار در آینده افزایش پیدا خواهد نمود.
وی با بیان این كه اقتصاد دیجیتالی بر پایه نوآوری بنا شده است، اظهار نمود: این نوآوری ها در حوزه كسب وكارهای نوپا محقق خواهد شد. امارات متحده عربی گفته كه تا سال ۲۰۲۰ می خواهد رتبه اول اقتصاد دیجیتالی در منطقه را به دست بیاورد و حتی قطر هم اظهار كرده تا سال ۲۰۴۰ می خواهد رتبه اول اقتصاد دیجیتالی در دنیا باشد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این كه امروزه خیلی از كسب وكارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتالی وابسته به قوانین و مقررات است، اظهار داشت: واقعیت این است كه خیلی از فرصت های نوپا و افراد خلاق به جای توسعه كسب وكار خود، با یك چالش حقوقی مواجهند كه حل این چالش ها می تواند اثری بسیار مثبت در این كسب وكارها داشته باشد.
سراییان با بیان این كه اگر ما نتوانیم سهم خویش را از اقتصاد دیجیتال در دنیا بگیریم، دیگران از ما سبقت خواهند گرفت، اظهار نمود: وزارت ارتباطات در دولت یازدهم بزرگ ترین تحول را در حوزه ICT در كشور رقم زد و توانست نسل سه و چهار اینترنت در كشور را فراهم كند. این وظیفه زیرساختی وزارت ارتباطات بود كه در ادامه دولت و حاكمیت هم باید فعالیت در این فضای فراهم شده را تسهیل كند.



1396/12/05
19:34:58
5.0 / 5
4648
تگهای خبر: ارتباطات , دیجیتال , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل