نوكیا 5 به بازار می آید

نوكیا 5 به بازار می آید تعمیر تلفن: انگار نوكیا می‌خواهد كم‌كاری‌های سال های قبلی خود را حالا در سال 2017 جبران كند و این را با معرفی تعدادی موبایل ثابت نموده است. یكی از همین اسمارت‌فون‌های خوش‌ساخت نوكیا 5 است.


بله!‌ همین نام كوتاه سبب شده تا راحت‌تر این گوشی در ذهن‌مان نقش ببندد و با كوچك‌ترین قلقلكی از سوی دیگران به یاد آن بیافتیم و از قابلیت‌هایش برای دوستان‌مان تعریف كنیم. البته این هندست عضو وی‌آی‌پی بالارده‌ها حساب نمی‌شود و از دیار میان‌رده‌ها (كه هرروز فاصله‌شان نسبت به پرچمداران كم‌ و‌ كم‌تر می‌شود) آمده است و قصد دارد برای خودش اسم و رسمی پیدا كند. اما رقابت در این دنیای بی‌رحم بسیار سخت است و بزرگان امروز دنیای تكنولوژی هیچ‌موقع (مگر آن‌كه موبایلی را زیرسبیلی رد كنند) به برندهای تازه‌نفش اجازه نمی‌دهند كه كوچك‌ترین سروصدایی ایجاد كنند و سهم بازار را از آن‌ها بربایند. اما نوكیا برندی نام‌آشنا و كاركشته است و سال‌های نه‌چندان دور جلال و جبروتی برای خودش پیدا كرده بود و پیشرو در زمینه توسعه دستگاه‌های دیجیتال بود. با این حال درسال‌های اخیر (به دلایل متعدد) موفق نشد همان ارج و قرب خود را حفظ كند و رقیبان زبر و زرنگ گوی سبقت را از او گرفتند و خودشان را به بزرگ‌ترین كمپانی‌های تكنولوژی تبدیل كردند.
 
اما نوكیا آمده تا حق خودش را پس بگیرد و در این‌ راه قصد دارد تمام خلاقیت و استعداد خود را خرج كند. نوكیا 5 هم یكی از همین تلاش‌هاست. اگر می‌خواهید با این اعجوبه از فنلاند آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…
 
طراحی ظاهری
 
این گوشی از فلزی خیره‌كننده و جذاب ساخته شده است كه در دست‌گرفتن این هندست را لذت‌بخش می‌نماید. اما همان‌طور كه مثل روز روشن است این بدنه مانند ماهی سالمون از دست‌تان سر می‌خورد و با اندازه‌ای كه این موبایل دارد باید بگوییم كه باید انتظار یك فبلت (تنها در قد و‌ قواره و نه در اندازه صفحه‌نمایش) را بكشید. این دستگاه 8.0 میلی‌متر ضخامت دارد و این شبیه جدیدترین پرچمدار سامسونگ است. پس آن‌طور كه فكر می‌كنید این موبایل هیكلی و گوشتالو نیست و كمرباریك و همین‌طور دلرباست!
 
قاب جلو با حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین نمایشگر تزئین شده است! البته این حاشیه‌ها خالی از لطف نیستند و در دل خود دكمه‌های هوم (كه میزبان حسگر اثرانگشت نیز هست)٬ برگشت و برنامه‌های اخیر را جای داده‌اند. در قسمت بالا هم سنسور‌های همیشگی همراه با دوربین سلفی و نماد نوكیا در گوشه سمت راست دیده می‌شود و اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم كه این بخش زیادی شلوغ است و توی ذوق می‌زند.
 
قاب پشت از فلزی زیبا ساخته شده كه درمیانه آن برند NOKIA به چشم می‌خورد و چشم‌ها را خیره‌ خواهد ساخت. بالاتر از این نشان٬ یك بیضی نسبتا بزرگ قرار دارد كه میزبان پرفكتی (از خود گوشی پرسیدیم!) برای دوربین‌ و فلاش‌هاست و به خوبی از آن‌ها پذیرایی می‌كند! البته این‌همه فضا برای این المان‌ها كمی زیاد به‌نظر می‌رسد و شاید دلیل محكمی برای این‌كار نوكیا وجود داشته باشد و شاید هم بی‌خود و بی‌جهت این كمپانی فنلاندی این فضای اضافی را طراحی كرده است.
 
لبه سمت راست دكمه پاور و كلیدهای كم و زیادكردن صدای دستگاه حضور دارند. لبه سمت چپ هم پذیرای شیار‌های سیم‌كارت و میكرو اس‌دی است كه باید بین سیم‌كارت دوم یا حافظه اضافی یكی را برگزینید و این یكی از سخت‌ترین تصمیمات شما در زندگی خواهد بود! در دل قسمت زیرین اسپیكر٬ درگاه میكرو یو‌اس‌بی و میكروفون جای گرفته‌اند و راضی به‌نظر می‌رسند. اما هارمونی خاصی ندارند و پخش و پلا هستند! در لبه بالایی نیز شاهد المانی هستیم كه كم‌كم دارد از بین ما می‌رود. جك 3.5 میلی‌متری صدا.
 
صفحه‌نمایش
 
نوكیا 5 به نمایشگری با رزولوشن اچ‌دی و اندازه 5.2 اینچ مجهز شده كه از نوع IPS LCD بوده و تقریبا 70 درصد بخش جلویی بدنه گوشی را احاطه كرده است. همچنین این صفحه‌نمایش چگالی 282 پیكسل‌براینچ را به همراه دارد تا در انجام كارهای روزمره مشكلی نداشته باشید! ضمنا این دیسپلی به وسیله گوریلا گلس محافظت می‌شود و هرچه باشد (لااقل) یك محافظ دارد تا كاربر دلگرم شود! همان‌طور كه از یك صفحه‌نمایش IPS انتظار داریم٬ این دیسپلی روشن و محتویات را شفاف نشان می‌دهد و رنگ‌ها به واقعیت و دنیای انسان‌ها نزدیك‌تر از رقبای مجهز به نمایشگر امولد هستند. انتخاب با شماست. رنگ‌های جذاب و دروغین را می‌پسندید یا كشته‌مرده دنیای واقعی هستید؟
 
سیستم‌عامل٬ سخت‌افزار و عملكرد
 
نوكیا 3 به نگارش 7.1.1 (نوقا) مجهز شده كه جدیدترین اندروید در گوشی‌های معمولی است و امكانات و دسترسی‌های بی‌شماری را به كاربر می‌دهد. همچنین این كمپانی فنلاندی تغییرات كوچك و بزرگی در اندروید داده تا كمی آن را نوكیایی كند.
 
اصلی‌ترین عضو این موبایل را یك چیپست از شركت آمریكایی كوالكام ساخته است. مدل این پردازنده 430 است و هشت هسته دارد كه همگی روی 1.4 گیگاهرتز كلاك شده‌اند و یك‌صدا می‌گویند «ارباب! شما فقط امر بفرمایید!» به همراه این مجموعه سخت‌افزاری یك آدرنو مدل 505 همراه شده تا بتوانید بازی‌های نیمه‌سنگین را روان بازی كنید و اگر شانس بیاورید و دستگاه سرخوش باشید٬ حتی قادرید گیم‌های سنگین را نیز اجرا كنید و حسابی لذت ببرید! همچنین این اسمارت‌فون به 16 گیگابایت حافظه‌داخلی و 2 گیگابایت رم مجهز شده و اگر این فضا كافی نبود شما می‌توانید تا 256 گیگابایت حافظه موبایل را افزایش دهید و هرچه دل‌تان خواست روی گوشی‌تان عكس٬ فیلم٬ بازی و برنامه بریزید و به قول معروف «صفا كنید!»
 
باتری
 
ظرفیت باتری این هندست 3000 میلی‌آمپر است كه باتوجه به سخت‌افزار بهینه و رزولوشن اچ‌دی صفحه‌نمایش باید گفت كه این باتری برای این دستگاه عالی است و یقینا عمر خوبی دارد. اما این موبایل از هیچ فن‌آوری شارژ سریعی بهره نبرده و نوكیا آن را خشك و خالی روانه بازار كرده است!
 
دوربین
 
نوكیا 5 به یك دوربین 13 مگاپیكسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 مجهز است كه نوید ثبت عكس‌های پرنوری را می‌دهد. همچنین دو فلاش رنگارنگ در این گوشی تعبیه شده‌اند تا كمك‌حال دوربین باشند. دوربین سلفی هم 8 مگاپیكسلی با دریچه دیافراگمی همانند دوربین اصلی است و ضمنا ویدیوهای اچ‌دی هم ضبط می‌كند. با این اوصاف باید بگوییم كه منتظر سلفی‌های شفاف و روشنی باشید كه با این گوشی خواهید گرفت!
 
دركل نوكیا 5 هندستی خیره‌كننده و درخشان است كه با اندازه خود می‌خواهد بین رقیبان قلدری كند و حرف خود را به كرسی بنشاند!
1396/04/24
23:18:33
5.0 / 5
5456
تگهای خبر: نوكیا , موبایل هوشمند , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل