ابراز نگرانی كنگره آمریكا از ادغام فیسبوك با سایر پیام رسان ها

ابراز نگرانی كنگره آمریكا از ادغام فیسبوك با سایر پیام رسان ها به گزارش تعمیر تلفن به نظر می آید كه اعضای كنگره ایالات متحده آمریكا از احتمال ادغام و یكپارچه سازی شبكه های اجتماعی فیسبوك با پیام رسان های واتس اپ و فیسبوك مسنجر ابراز نگرانی كرده اند.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، چندی قبل بود كه مارك زوكربرگ، مؤسس و مدیرعامل شركت فیسبوك خطاب به گزارشگران و خبرنگاران اعلام نمود كه می خواهد شبكه اجتماعی فیسبوك را با سایر اپلیكیشن های زیرمجموعه آن یعنی واتس اپ و فیسبوك مسنجر یكپارچه سازی و ادغام كند تا بدین ترتیب به كاربران این امكان را بدهد در صورتیكه یكی از اپلیكیشن های مربوطه را ندارند، بتوانند برای دوستان و مخاطبان خود در سایر برنامه ها پیام ارسال كرده و با آنها ارتباط برقرار كنند.
این خبر كه برای خیلی از كاربران در شبكه های اجتماعی و پیام رسان ها جالب توجه بود و باعث خرسندی و خشنودی آنها شد، سر و صدای خیلی از نمایندگان و اعضای مجلس كنگره در ایالات متحده آمریكا را درآورد و جنجال های متعددی را در این خصوص تولید كرد.
طبق گزارش وب سایت the verge، آنها با انتشار اطلاعیه ای در این خصوص از چالش های امنیتی پیش روی این تصمیم ابراز نگرانی كرده و این غول تكنولوژی را از انجام و اجرای چنین كاری منع كرده اند.
آنها بر این باورند كه رسوایی امنیتی و اطلاعات فیسبوك پارسال می تواند تأثیرات مخرب و منفی متعددی بر روی دو اپلیكیشن پیام رسان دیگر داشته باشد و امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی و خصوصی كاربران این اپلیكیشن ها را هم تهدید كرده و به مخاطره بیاندازد.
سال قبل بود بعد از آنكه وب سایت ها و رسانه های خبری بسیاری گزارش كردند كه شبكه اجتماعی فیسبوك با یك مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان كمبریج آنالیتیكا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی كاربرانش همكاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوك را به خیانت در امانت و همكاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همینطور نقض حریم شخصی كاربران متهم كردند. این شبكه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید كاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به گونه ای كه تعداد كثیری از شركت ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال كردن صفحات مجازی خود در فیسبوك اقدام نموده و استفاده از این شبكه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف كرده اند.
بر اساس گزارش های منتشره، اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از كاربران فیسبوك در اختیار مؤسسه كمبریج آنالتیكا قرار گرفت و افشا شد.
بعد از انتشار خبر رسوایی فیسبوك و نقض حریم شخصی كاربرانش، افراد مشهور و شركت های كوچك و بزرگ بسیاری مبادرت به حذف صفحه كاربری خود در این شبكه اجتماعی كرده اند تا بدین ترتیب، اعتراض خویش را نسبت به سهل انگاری فیسبوك نشان دهند.
با اینكه فیسبوك در تمامی روزنامه ها و شبكه های اجتماعی از تمامی كاربرانش در این خصوص عذرخواهی نمود و در اطلاعیه ای هم احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد كرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبكه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروكش نكرده است.



1397/11/10
01:31:25
5.0 / 5
4893
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , پیام رسان , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل