از ۲۳ مهرماه تاكنون انجام شده است

۲۱میلیون دقیقه مكالمه توسط زوار اربعین

۲۱میلیون دقیقه مكالمه توسط زوار اربعین تعمیر تلفن: یك روز تا مراسم اربعین زمان باقی مانده و برای پیشگیری از بروز مشكلات ارتباطی اقدامات بسیار از جانب وزارت ارتباطات انجام شده است، به صورتی كه آمارها نشان داده است در حدود دو هفته گذشته حدود ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار دقیقه مكالمه بین دو كشور ایران و عراق برقرار شده است.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، یكی از نگرانی ها تولید زمینه مناسب انجام مكالمات است كه امسال از جانب وزارت ارتباطات زمینه برقراری هشت میلیون دقیقه مكالمه روزانه فراهم گشته است.
با عنایت به اینكه كل زوار تمایل به مكالمه با خانواده و آشنایان دارند و زیرساخت های ارتباطی مكالمه در این مراسم تامین شده و در داخل كشور كارهای لازم تا پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چذابه انجام شده است. كاهش نرخ مكالمات از دیگر اقدامات وزارت ارتباطات است كه با رایزنی های صورت گرفته نرخ مكالمه در مراسم اربعین از دقیقه ای ۳۰۰۰ تومان به ۹۰۰ تومان كاهش یافته است.
انجام ۲۱میلیون و۲۰۰ هزار دقیقه مكالمه بین عراق و ایران
بنا بر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهراب آغ بیات - مدیركل كنترل، هماهنگی و پایش شركت ارتباطات زیر ساخت - خبر داد: از ۲۳ مهرماه تابحال حدود ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار دقیقه مكالمه بین دو كشور ایران و عراق انجام شده است، از این میزان ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار دقیقه سهم مكالمه از ایران به عراق و ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار دقیقه سهم مكالمه عراق به ایران بود.
وی اظهار داشت: روز ۶ آبان حجم مكالمات به ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار دقیقه رسیده است كه از این مقدار ۹۶۵ هزار دقیقه سهم ترافیك مكالمه از عراق به ایران و دو میلیون و ۳۵۰هزار دقیقه ترافیك ایران به عراق است، از اول آبان ماه تا ۵ آبان در مجموع زائران ایرانی در خاك عراق بیشتر از ۲۰ ترابایت، دیتای رومینگ مبادله كرده اند.
نصب بالن اینترنتی
داشتن اینترنت در این مراسم نقش مهمی در ارتباط زوار و انتقال مفاهیم و پیام اربعین به دنیا ایفا می كند، ازاین رو وزارت ارتباطات زمینه برقراری اینترنت وای فای را با استفاده از نصب بالن اینترنتی درمهران را برای زائران فراهم نموده است.
قبل از این اعلام شده بود كه این بالن از نسل چهارم اینترنت همراه می باشد كه ۱۰كیلومتر تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه به ۲۰۰۰ نفر را همزمان پوشش می دهد، البته در داخل كشور عراق هم با همكاری شركت های اینترنتی عراقی در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به كربلا وای فای مجانی به زوار عرضه می گردد.
وجود ارتباطات پایدار
با عنایت به اینكه افزایش تعداد زوار نیازمند افزایش تجهیزات برای برقراری ارتباطات در اربعین است ازاین رو ۶۱ سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه و جاده های منتهی به این پایانه ها نصب و راه اندازی شده كه همین مبحث سبب گشته است تا ارتباطات این مناطق در وضعیت پایدار باشد.
امسال وزارت ارتباطات ۱۵ سایت تلفن همراه جدید را به تعداد سایت های نصب شده اضافه كرده و ۲۰ سایتی كه در سال قبل به صورت موقت راه اندازی شده بود را به سایت دائمی تبدیل نموده است.
با همكاری اپراتورهای تلفن همراه كشور و شركت مخابرات ایران و همینطور هیات اتصالات و وزارت ارتباطات عراق تلاش شده است كه ارتباطات پایدارتر و با كیفیت تری تا آخر اربعین برای زائران فراهم گردد.
در راه ایلام به مهران و مهران به دهلران فیبرنوری با ۷ برابر ظرفیت توسعه داده شده و از اپراتورهای مختلف ۱۱ سایت پرتابل وارد منطقه شده است.
اطلاع رسانی اپراتورها با استفاده از پیامك
در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی، اپراتورهای تلفن همراه خدماتی را در قالب پیامك به مردم در زمینه اطلاع رسانی پیرامون امنیت، بهداشت، سلامت و غیره بسته های فرهنگی و آشنایی بیشتر عرضه می دهند.
اپراتورهای تلفن همراه برای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش زائران از مبدا با هماهنگی ستاد مركزی اربعین و كمیته فرهنگی-آموزشی ستاد همكاری های لازم را انجام می دهند و بستر مناسبی برای دسترسی و ارتباط مشتركان با برنامه های ستاد مركزی اربعین فراهم نموده اند.



1397/08/08
14:15:02
5.0 / 5
4855
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , ارتباطات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل