توضیح وزیر ارتباطات در زمینه افزایش تعرفه اینترنت، استقرار 31 بالن مخابراتی در كشور

توضیح وزیر ارتباطات در زمینه افزایش تعرفه اینترنت، استقرار 31 بالن مخابراتی در كشور تعمیر تلفن: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از استقرار 31 بالن مخابراتی در استان های كشور اطلاع داد و اظهار داشت: اجرای این ماموریت به پژوهشگاه فضایی واگذار شده است كه پروژه های تحقیقاتی در این زمینه در حال اجرا می باشد.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، دكتر محمدجواد آذری جهرمی امروز، شنبه، 14 بهمن ماه در حاشیه مراسم روز فناوری فضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه بالن های مخابراتی در كشور، اضافه كرد: بالن های مخابراتی، بالن های ثابتی هستند كه می توانند تا ارتفاع 500 متر قرار گیرند و ارتباطات زمینی را تولید كنند.

وی كاربرد این بالن ها را استفاده در مواقع بحرانی دانست و ادامه داد: با استفاده از چت های وای فای این بالن ها، خدمات ارتباطی برای مردم فراهم می گردد كه در این راستا پژوهشگاه فضایی، پروژه های تحقیقاتی را در دستور كار دارد.

آذری جهرمی با اشاره به استفاده از این بالن ها در مراسم اربعین و در منطقه زلزله زده سر پل ذهاب، تصریح كرد: استفاده از این بالن ها بسیار موفقیت آمیز بوده و ظرفیت های شبكه ای خوبی را بوجود آورده است، چون كه ما توانسته ایم در حوزه پوشش مشتركان و تولید شبكه بهبودهای قابل توجهی داشته باشیم.

وی از طراحی و ساخت 31 بالن اطلاع داد و اظهار داشت: بر مبنای برنامه ریزی ها در تلاش هستیم تا هر استان دارای یك بالن مخابراتی باشد كه مراحل ساخت آن در حال پیگیری است و امیدواریم در زمان مقرر خدمات آن در اختیار مردم با استفاده از مراكز بحران استان ها قرار گیرد.

وزیر ارتباطات افزود: در تلاش هستیم كه هر بالن 10 هزار كاربر را با 10 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند پوشش دهد و این طرح با استفاده از ستاد بحران وزارت ارتباطات به پژوهشگاه فضایی ارجاع شده است.

اعزام فضانورد

وزیر ارتباطات با تاكید بر اینكه در زمینه اعزام فضانورد بحث اعزام فضانورد ایرانی مطرح نیست، توضیح داد: در سند چشم انداز فضایی مبحث اعزام موجود زنده به فضا مطرح شده است كه تلاش هایی در این زمینه در حال انجام می باشد.

وی با تاكید بر اینكه این طرح در مراحل آزمایشگاهی قرار دارد، افزود: ولی مهم تر از اعزام موجود زنده، ماموریت های بسیار با اهمیت تری نسبت به اعزام موجود زنده در دستور كار ما قرار دارد كه باید گام به گام اهداف این ماموریت ها را محقق نماییم.

وی با اشاره به برخی قابلیت های فضایی كشور، اظهار داشت: این قابلیت ها باید در مدیریت های جاری و امورات كشور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به صورت كامل پیاده سازی شود، ولی در حاضر از این قابلیت ها استفاده كامل نمی گردد.

وی با بیان اینكه هدف جدی ما رسیدن به لایه كاربرد در حوزه فناوری فضایی است، اظهار نمود: كاربردی كردن فناوری های فضایی در سند چشم انداز آمده است كه تحقق این هدف پیگیری می گردد.

ثبت گوشیهای موبایل

وی از برگزاری جلسه ای در ساعت 14: 30 دقیقه در زمینه ثبت گوشیهای موبایل اطلاع داد و اضافه كرد: ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به منظور تولید هم افزایی و رفع اشكالات از ما یك مهلت یك هفته ای درخواست كرده بود و امروز پس از ظهر در وزارت ارتباطات جلسه ای با این ستاد برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینكه در این جلسه مشكلات موجود در زمینه ثبت گوشیهای موبایل مورد ارزیابی قرار می گیرد، اظهار نمود: احیانا در پس از جلسه امروز، مدل گوشیها اعلام خواهد شد؛ ولی اجرای آن یك هفته بعد خواهد بود.

شرط ایران برای مدیران تلگرام

آذری جهرمی با اشاره به رویكرد كشور در زمینه استفاده از خدمات تلگرام، اظهار داشت: صحبت ما با مدیریت تلگرام این بود كه باید خشونت و ضربه زدن به اموال عمومی متوقف شود. این امر تنها نگرانی ما نیست، بلكه كشورهای دیگر هم در حال مذاكره برای توقف این مساله در تلگرام هستند.

وی با اشاره به اینكه در این زمینه پیگیری ها در حال انجام می باشد، ادامه داد: اگر این پلت فرم بخواهد یك پلت فرم مورد استفاده دائمی مردم باشد و بعنوان زیرساخت از آن بهره برداری نماییم، باید به مقررات حاكمیتی ما احترام بگذارند و این در شرایطی است كه چارچوبی كه آن ها پیگیری می كنند، بر مبنای مدلی است كه با عنوان «كاربردهای نامناسب» تعریف می گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیغام هایی كه در مورد انتشار خشونت در شبكه های اجتماعی به مدیران كانال ها ارسال می گردد و از آن ها خواسته می گردد پست ها را حذف كنند، از دید مدیران تلگرام در جهت كنترل خشونت است؛ ولی از دید ما مطلوب نیست.

لزوم جلوگیری از موازی كاری در حوزه فضا

وی با اشاره به اقدامات سازمان صدا و سیما برای خرید ماهواره، اظهار داشت: خیلی از موازی كاری هایی كه در كشور صورت می گیرد، بنابر قانون است و ما باید به هم افزایی و همدلی برسیم كه تحقق آن در گرو تبدیل آن به لایحه و تصویب آن در مجلس است.

وی با تاكید بر اینكه رفع بعضی از این اختلافات با استفاده از ظرفیت های شورای عالی فضایی محقق می شود، ادامه داد: اگر بخواهیم در عرصه صنعت فضایی رشد نماییم، باید در ماموریت ها هم افزایی داشته باشیم كه این امر نیازمند تولید بسترهای قانونی است.

جهرمی تصریح كرد: ما در این زمینه باید ابتدا به جمع بندی های لازم در مجموعه های در رابطه با فضا برسیم.
آذری جهرمی با اشاره به اینكه اعتبارات خرید ماهواره برای صدا و سیما با استفاده از مصوبات مجلس تامین می شود، اظهار داشت: در این زمینه باید مذاكرتی صورت گیرد تا چارچوب ها، تعهدات و ماموریت ها مشخص شود.
به گفته وی، قانون هیچ اشاره ای به عملكرد ماهواره با استفاده از صدا و سیما نكرده است، ولی در بودجه ریزی ها بودجه ای به این امر اختصاص می یابد. بر این اساس لازم است تا در اساسنامه سازمان فضایی ماموریت های این سازمان تصویب و تاكید شود كه پرتاب ماهواره، صرفا با استفاده از سازمان فضایی صورت بگیرد.
توضیح وزیر ارتباطات در زمینه تعرفه اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعرفه اینترنت با اشاره به اینكه در این زمینه چندین اشكال در اجرای این مصوبه صورت گرفته است، اظهار داشت: شركت ها، پیش از فروش سرویس باید سرعت مورد درخواست مشترك را مورد ارزیابی قرار دهند كه آیا سرعت مورد نیاز مشترك قابل واگذاری است یا خیر و اینكه آیا خط مشترك جوابگوی سرعت مورد نیاز است یا خیر.
وی با اشاره به اینكه در این زمینه رویه اشتباهی وجود دارد، توضیح داد: وقتی مشترك به شركت ها رجوع می كند، شركت ها تلاش می كنند تا سرویس هایی با سرعت بالاتر عرضه كنند، بدون آنكه ظرفیت خط مشترك مورد ارزیابی قرار گیرد و در عرصه میدانی مشخص می گردد كه سرعت واگذار شده با خط مشترك همخوانی ندارد.
آذری جهرمی افزود: در این امر یا مشترك باید اعتراض كند یا سرعت اینترنت را كم كند و یا پول سرویس را بازپس گیرد.
وی با اشاره به اینكه اجحافی در این زمینه در حق مشتركان صورت گرفته است، اظهار داشت: بر این اساس ما از سازمان تنظیم مقررات خواستیم تا به این مساله رسیدگی و روال ها را اصلاح كند.
وی افزود: اگر مشتركی خطی با ظرفیت 4 مگابیت بر ثانیه دارد و بیش از 2 مگابیت سرعت اینترنت دریافت نمی كند، باید پول به مشترك باز گردانده شود.
وی تصریح كرد: سازمان تنظیم مقررات باید در این زمینه نظارت های خویش را موثرتر و دقیق تر كند.
وی اظهار نمود: از جانب دیگر مصوبات تاكید دارند كه با عنایت به اینكه هزینه تمام شده ترافیك داخلی كمتر از ترافیك بین المللی است، در محاسبات ترافیك این مساله باید لحاظ شود. ولی زمانی كه این مصوبه ابلاغ گردید، شركت های ایرانی برای آنكه سقف مصرف منصفانه در فرآیندهای تجاری را جذاب تر كنند، سقف مصرف منصفانه را عدد ترافیك داخلی قرار دادند؛ به این مفهوم كه اگر بعنوان مثال 800 گیگابایت مصرف اینترنت را اعلام نمودند كه این عدد مصرف اینترنت داخلی است، در حالیكه میزان ترافیك بین المللی آن ها 400 گیگابیت است.
وی افزود: این امر باعث شد تا مشتركین تصور كنند تعرفه اینترنت 2 برابر تعرفه داخلی است و تصور شد كه اینترنت گران تر شده است، در حالیكه كف قیمت در تعرفه های جدید 30 درصد كاهش را نشان می دهند.
به گفته وی، تعرفه هر گیگابیت اینترنت 3000 تومان بود كه این تعرفه در قیمت های جدید 2000 تومان لحاظ شده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به نارضایتی دیگر مردم در تعرفه اینترنت، خاطرنشان كرد: در گذشته اعلام شده بود كه سایت هایی كه در فهرست 500 سایت قرار گیرند، مشمول تعرفه داخلی می شوند كه از نظر ما این مكانیزم منسوخ است و شركت ها موظف می باشند همه سایت هایی كه ترافیكشان در داخل پاس می شود، تعرفه آنها نیم بها محاسبه شود.
وی افزود: بر این اساس سازمان فضایی، فناوری اطلاعات پرتالی را در این زمینه فعال كرده است و دارندگان محتوا می توانند آدرس سایت خویش را در این پرتال ثبت كنند تا پیگیری های لازم برای پشتیبانی از محتوا صورت گیرد.
وی مصرف منصفانه را از دیگر موضوعات نارضایتی مشتركان نام برد و اظهار داشت: بعضی از كسب و كارها نیاز به سرعت بالای اینترنت دارند كه بر این اساس از ابتدای صدور مجوز مدنظر ما بود و ما به این مساله فكر كردیم كه دچار ضعف هایی در این زمینه هستیم. ولی در این راه دو مسیر را در پیش رو داشتیم.
آذری جهرمی ادامه داد: یك راه این بود كه تعرفه ها را اعلام نماییم، ولی مشاهده كردیم كه شركت ها راه فراری در این زمینه داشتند، به گونه ای كه به سراغ سرویس های غیر حجمی رفتند؛ از این رو در حق مشتركان اجحاف صورت گرفت.
وی تصریح كرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم كه پیشنهادی در این زمینه آماده نماییم كه تا فروردین ماه سال آینده اعلام می گردد.
به گفته وی بر مبنای این پیشنهاد كسانی كه سرعت و حجم بالای اینترنت می خواهند، می توانند از ظرفیت موبایل استفاده كنند.
حذف كدهای دستوری از جانب بانك مركزی
وزیر ارتباطات با اشاره به حذف كدهای دستوری USSD از جانب بانك مركزی، اظهار داشت: این اقدام در جهت تولید امنیت در نظام پرداخت ها بوده است كه این اقدام بجایی است، ولی امیدواریم این امر تنها به USSD ها بسنده نشود؛ چون كه كلاهبرداری 42 میلیاردی در 6 ماه اول سال مربوط به خودپردازها بوده است نه كدهای دستوری.
آذری جهرمی با تاكید بر اینكه تولید امنیت یك اقدام بجایی است و ما از آن حمایت می نماییم، اظهار نمود: بخش زیادی از تراكنش های خرید شارژ نزد كاربران شبكه های موبایلی كه بخشی از اقتصاد كشور را تشكیل می دهد، با استفاده از خدمات دستوری صورت می گیرد و حذف یكباره آن از دید ما سبب تولید اختلال می گردد.
وی تصریح كرد: برای اجرای چنین تصمیماتی باید به حواشی آن توجه شود؛ ضمن آنكه نظام پرداخت های الكترونیكی در كشور در حال توسعه است و ما در این مساله تنها انعكاس دهنده چالش ها هستیم و تصمیم گیرنده نهایی بانك مركزی است.




1396/11/14
15:59:50
5.0 / 5
5012
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , تلگرام , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل