همراه اول برترین روابط عمومی در ارتباطات رسانه ای و کاربرد هوش مصنوعی

همراه اول برترین روابط عمومی در ارتباطات رسانه ای و کاربرد هوش مصنوعی تعمیر تلفن: به گزارش تعمیر تلفن، همراه اول در بیست ویکمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی درخشید و با رای هیات داوران، دو عنوان روابط عمومی برتر در ارتباطات رسانه ای و کاربرد هوش مصنوعی را دریافت کرد.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از مرکز ارتباطات، توسعه برند و رویدادهای بین المللی همراه اول، بیست ویکمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با حضور محمد گلزاری دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و تعدادی از مدیران، کارشناسان و استادان روابط عمومی داخلی و حضور آنلاین متخصصان بین المللی، روز گذشته ۱۸ آذر ۱۴۰۴ در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار گردید. مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان نیز به مناسبت برگزاری این رویداد پیامی اختصاصی ارسال کرد که توسط دبیر این سمپوزیوم قرائت شد. در بخشی از متن پیام آمده بود «روابط عمومی ها امروز در نقشی فراتر از یک دانش و حرفه صرف، با استفاده از تکنولوژی های جدید ارتباطی، در خط مقدم اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی فعالیت می نمایند. این حرفه ذاتاً در خدمت مردم است. گفت و گو، ایجاد وفاق و همدلی در جامعه از کار ویژه های اصلی حرفه روابط عمومی است؛ نیاز امروز کشور ما همین وفاق اجتماعی است که می تواند به حل مشکلات و افزایش رضایت مندی مردم کمک نماید.» در ادامه آمده بود که «کارکرد روابط عمومی ها فقط به دوران صلح محدود نمی شود؛ در زمان بحران نیز این حرفه در دفاع از مواضع کشور و تقویت تاب آوری جامعه نقش آفرین است. در جنگ ۱۲ روزه شاهد بودیم که روابط عمومی ها در کنار نیروهای انتظامی و امدادی، خدمات قابل ملاحظه ای به مردم ارایه کردند؛ از ایفای نقش حداکثری در لحظه بحران گرفته تا همراهی در بازگشت به وضعیت پسابحران. این یک ضرورت است که در بحران غافلگیر نشویم و با تقویت توان پیشگیری، بتوانیم بیشترین نقش را ایفا نماییم. انتظار می رود روابط عمومی ها همیشه در ارتباط مستقیم و مستمر با مردم باشند.» هوشمند سفیدی در ادامه این مراسم به محورهای اصلی این رویداد همچون بحران های جنگی، مطالبات افکار عمومی و سرمایه اجتماعی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این گفت وگوها به هم افزایی بیشتر در جامعه روابط عمومی کشور منجر شود. دبیر این سمپوزیوم با انتقاد از غلبه رویکرد تبلیغاتی بر روابط عمومی در ایران، تاکید کرد: روابط عمومی کارآمد باید دوسویه، راهبردی و مبتنی بر پژوهش افکار عمومی باشد و در مدیریت بحران ها نقش حل مسئله و ارایه چاره را بر عهده بگیرد. در دوران صلح، مهم ترین وظیفه روابط عمومی جلوگیری از بحران و در زمان بحران، مشارکت پررنگ و اثرگذار در صحنه است؛ امری که مستلزم توان فنی و حرفه ای بالاست. وی با اشاره به اهمیت قدرت نرم و جنگ های شناختی امروز، خواهان تقویت جایگاه روابط عمومی در ساختار حکمرانی، حفظ استقلال آن و پرهیز از ادغام این حوزه در زیرمجموعه مدیریت عامل سازمان ها و ارگان ها شد و از شورای اطلاع رسانی دولت خواست به استقلال حرفه ای روابط عمومی توجه ویژه داشته باشد. محمد گلزاری، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز طی سخنانی اظهار نمود: هرچه تعامل با انجمن های علمی و تخصصی بیشتر شود، اثرگذاری این حوزه نیز بیشتر می شود. وی با اشاره به «دفاع ملی ۱۲ روزه» اظهار داشت: دیگر نمی توان با مدلهای سنتی و الگوهای شکست خورده افکار عمومی را مدیریت کرد؛ مردم واقعیت ها را خودشان می بینند، در رسانه های اجتماعی حضور دارند و اگر پیام های رسمی در مدار اقناع نباشد، کنار گذاشته می شود. اقناع، دیگر فرایندی بالا به پایین نیست و همه ذی نفعان، منتقدان و کارشناسان باید امکان اظهار نظر داشته و دولت هم شنونده خوبی باشد. وی با تکیه بر ضرورت اصلاح و تقویت زیرساخت های روابط عمومی اظهار داشت: بخشی از این مسیر بر عهده دولت و بخشی نیازمند همراهی انجمن ها و گفت و گوی مسوولانه با مدیران است. گلزاری «فقدان پروتکل ملی روابط عمومی در وضعیت بحران و جنگ» را در این ایام یک خلأ جدی دانست و خواهان تدوین یک پروتکل یکپارچه با کمک انجمن های علمی شد تا در موقعیت های حساس، روایت و اقدامات رسانه ای منسجم تر باشد. مسعود کوثری، استادیار و مدیرگروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران نیز در ادامه این رویداد با اشاره به تحولات جهانی، طی سخنانی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم برخی تصور می کردند دیگر جنگی در جهان رخ نخواهد داد، اما قرن جدید نشان داد که جنگ ها یکی بعد از دیگری از طریق رسیدند و ما شاهد جنگ از اکراین تا سودان، لبنان، غزه و حتی تهاجمات رژیم صهیونیستی در منطقه و مقابل ایران بودیم. به قول وی ارتباطات جنگ امروز یک ضرورت است و بااینکه ممکنست در خودِ جنگ پیروز شد، اما در زمینه روابط عمومی و افکار عمومی بازنده بود؛ بدین سبب باید به سرعت به کمبود اطلاعات معتبر، رقابت روایت ها، جنگ داستانها و نقش افکار عمومی در دوره بحران توجه جدی تری شود. شایان ذکر است در جریان برگزاری این سمپوزیوم بین المللی، استادان و اندیشمندان داخلی و خارجی در نشست های تخصصی در رابطه با «شناخت و مواجهه با مهارتهای روابط عمومی دشمن در درگیری های هیبریدی»، «تکنیک های شناخت اخبار جعلی و نقش روابط عمومی ها در حین جنگ و پساجنگ» و «مدیریت افکار عمومی برای تقویت انسجام ملی در بحران های جنگی» به بحث و گفتگو پرداختند. تقدیر از روابط عمومی های برتر همین طور در ادامه این رویداد و در بیست ودومین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران که همه ساله همزمان با سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی برگزار می شود، از روابط عمومی های برتر ایران تقدیر به عمل آمد. در قسمت معرفی برترین های روابط عمومی ایران، روابط عمومی «همراه اول» با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی های علمی و تخصصی صورت گرفته موفق به دریافت دو عنوان «روابط عمومی برتر» شد. بر این اساس عناوین روابط عمومی برتر در حوزه های «ارتباطات رسانه ای» و همین طور «بهترین کمپین کاربرد هوش مصنوعی» را کسب نمود و شایسته دریافت لوح و تندیس این جشنواره شد.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از مرکز ارتباطات، توسعه برند و رویدادهای بین المللی همراه اول، بیست ویکمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با حضور محمد گلزاری دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و بعضی از مدیران، کارشناسان و استادان روابط عمومی داخلی و حضور آنلاین متخصصان بین المللی، روز گذشته ۱۸ آذر ۱۴۰۴ در مرکز همایش های کتابخانه ملی برپا شد. اقناع، دیگر فرایندی بالا به پایین نیست و همه ذی نفعان، منتقدان و کارشناسان باید امکان اظهار نظر داشته و دولت هم شنونده خوبی باشد. مسعود کوثری، استادیار و مدیرگروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران هم در ادامه این رویداد با اشاره به تحولات جهانی، طی سخنانی گفت: پس از جنگ جهانی دوم برخی تصور می کردند دیگر جنگی در جهان رخ نخواهد داد، اما قرن جدید نشان داد که جنگ ها یکی پس از دیگری از راه رسیدند و ما شاهد جنگ از اوکراین تا سودان، لبنان، غزه و حتی تهاجمات رژیم صهیونیستی در منطقه و مقابل ایران بودیم.


منبع:

1404/09/21
14:59:12
0.0 / 5
5
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , اطلاعات , پروتكل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب تعمیر تلفن
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

تعمیر تلفن

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل
فیکس تل: مرجع جامع تعمیرات موبایل و دنیای ارتباطات