میتسوبیشی پاجرو با قدرت و طراحی استثنایی، به حراجی می رود
تعمیر تلفن: میتسوبیشی با ساخت پاجرو اوولوشن، نشان داد که «اوولوشن» فقط مختص لنسر نیست. این شاسی بلند عضلانی دو در، میراث سال هایی است که میتسوبیشی در صحرای داغ داکار فرمانروایی می کرد. حالا یکی از همان نسخه های کمیاب، در Bring a Trailer به مزایده گذاشته شده است.
امیرمسعود عابدین: وقتی نام میتسوبیشی و اوولوشن کنار هم می آید، بیشتر دوست داران فورا لنسر اوو را به خاطر می آورند؛ خودرویی توربوشارژ، جنگنده و تولید شده برای پیست های رالی. اما دهه ها قبل، ژاپنی ها یک خودروی افسانه ای دیگر هم داشتند؛ خودرویی که نه برای پیچ های آسفالت، بلکه برای غرش روی شن های داغ آفریقا ساخته شد. پاجرو اوولوشن ۱۹۹۷، نسخه ای نادر از یک شاسی بلند مسابقه ای حقیقی است؛ ماشینی که میتسوبیشی را به قهرمانی های تاریخی در رالی پاریس داکار رساند.
مزایده یک قهرمان
نسخه ای که حالا در Bring a Trailer عرضه شده، یکی از حدود ۲۷۰۰ دستگاهی است که برای دریافت تایید همولوگیشن تولید شد؛ شاسی بلندی که به اندازه لنسر اوو عملکردمحور است، اما با بدنی مقاوم و قلب V۶ که برای ماراتن های بی رحم آفرود به دنیا آمده.
پاجرو بین سالیان ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۷ دوازده بار قهرمان داکار شد و سال ۱۹۹۷ (سال عرضه نسخه جاده ای اوولوشن) سر شروع عصری بود که این SUV جهشی بزرگ در موفقیتهای میتسوبیشی ایجاد کرد. تنها یک سال بعد، نسخه مسابقه ای این خودرو با قدرتی مثال زدنی پیروز رالی ۱۹۹۸ شد.
زیر بدنه عضلانی و گلگیرهای پهنش، یک موتور ۳٫۵ لیتری V۶ با زمان بندی متغیر سوپاپ ها قرار دارد که در زمان ارائه ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید می کرد. این قلب تپنده با یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک همراه شده و توان را به هر چهار چرخ منتقل می کند. دیفرانسیل های لغزش محدود جلو و عقب، به اضافه یک دیفرانسیل مرکزی قفل شونده، به این خودرو توانایی حیرت انگیری روی سطوح مختلف می دهد.
طراحی بیرونی اش هم کاملا فریاد می زند که این یک شاسی بلند معمولی نیست: گلگیرهای جعبه ای، بادی کیت پهن و سقفی که حال و هوای ماشین های خشن را تداعی می کند. رنگ نقره ای این نمونه، جذابیتش را دوچندان کرده است. پاجرو اوو تلفیقی از کیفیت بی نظیر دوران طلایی JDM و تجربه ای است که فقط سال ها آفرود حرفه ای می تواند شکل دهد.
این خودرو حدود ۱۳۵ هزار مایل (۲۱۷ هزار کیلومتر) کار کرده؛ رقمی که شاید برای یک توربوی کوچک دغدغه ساز باشد، اما برای یک V۶ تولید شده برای داکار، تنها یک گرم کردن ساده شمرده می شود.
در عصری که میتسوبیشی حدودا بطور کامل از ساخت ماشین های اسپرت فاصله گرفته، دیدن چنین مدلی یادآور روزهایی است که لوگوی الماس مانند این خودروساز مترادف قدرت و عملکرد بود. حالا این شانس وجود دارد که یکی از همان افسانه ها باردیگر صاحب جدیدی پیدا کند. مزایده این خودرو در ۲۶ نوامبر تمام می شود.
منبع: caranddriver
۲۲۷۳۲۲
منبع: fixtel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب