محصول جدید اپل کاربران را شوکه کرد
به گزارش تعمیر تلفن، با معرفی کیف جدیدی آیفون به نام «iPhone Pocket» که حدود ۲۷۵ دلار قیمت دارد، موجی از واکنش ها و تمسخرها را در رسانه های اجتماعی ضد اپل به راه افتاد.
تینا مزدکی_اپل با معرفی اکسسوری جدیدی برای آیفون، مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفت. این شرکت آمریکایی روز سه شنبه از کیف حمل جدیدی به نام آیفون پاکت (iPhone Pocket) رونمایی نمود که مقرر است با قیمت ۲۱۹.۹۵ پوند معادل با حدود ۲۷۵ دلار ارائه شود. خیلی از کاربران این قیمت را برای چیزی که شبیه به یک جوراب تکه پاره است، بیش از اندازه گزاف دانسته اند.
بعد از معرفی این محصول، موجی از واکنش ها در شبکه های اجتماعی به راه افتاد. تعدادی کاربران در پست های خود نوشتند این کیف چیزی جز «۲۳۰ دلار برای یک جوراب بریده» نیست. مارکز براونلی، یوتیوبر معروف حوزه فناوری، نیز آنرا «آزمون وفاداری طرفداران اپل» توصیف کرد و اظهار داشت: «هرکس این را بخرد یا از آن دفاع کند، به معنای واقعی طرفدار دوآتشه اپل است.»
بر مبنای بیانیه رسمی اپل، این محصول بخشی از یک مجموعه ی محدود است که در همکاری با برند مد ژاپنی ایسی میاکه (Issey Miyake) طراحی شده است. میاکه پیشتر با اپل همکاری داشت و همان طراح مشهوری است که یقه اسکی های مشکی استیو جابز را طراحی نموده بود. اپل اعلام نموده الهام اصلی این کیف از «تکه ای پارچه» و ایده «خلق جیبی اضافه» گرفته شده است.
این کیف با دو نوع بند طراحی شده؛ مدل بند کوتاه آن در هشت رنگ و مدل بند بلند در سه رنگ عرضه می شود.
اما با وجود طراحی ساده و قیمت بالا، خیلی از کاربران این محصول مورد تمسخر قرار داده و آنرا نشانه ای از این دانسته اند که طرفداران اپل حاضرند برای هرچیزی پول بدهند. برخی دیگر هم از نبود زیپ یا ساختار محافظتی در طراحی آن انتقاد کرده اند؛ بخصوص باتوجه به افزایش سرقت گوشیهای آیفون در سطح شهرها. در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، کاربری نوشته است: «نه زیپ دارد، نه ساختار مشخصی، و با این اوضاع سرقت آیفون ها… هیچ امنیتی هم ندارد!»
در عین حال، تعدادی کاربران از محصول جدید دفاع کردند و گفتند همکاری با ایسی میاکه، دلیل اصلی قیمت بالاست و این طراحی در واقع «ادای احترامی به تاریخ اپل» شمرده می شود.
مت ناوارا، مشاور و تحلیل گر رسانه های اجتماعی، در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: «برچسب قیمتی این محصول بیشتر از آنکه در رابطه با ی کاربرد باشد، در ارتباط با ظاهر، برند و حس انحصار است. چنین قیمت گذاری هایی در دنیای مد لوکس یا همکاریهای طراحان مشهور چیز جدیدی نیست. اما برای بیشتر مصرف کنندگان، این احساس را به وجود می آورد که اپل درحال آزمایش مرزهای وفاداری طرفدارانش است.»
منبع: bbc
منبع: fixtel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب