وانت جدید تویوتا با همه فرق دارد
به گزارش تعمیر تلفن، تویوتا بار دیگر نشان داده که هنوز به آینده ای سبز با هیدروژن ایمان دارد. در صورتیکه خیلی از خودروسازان تمرکز خودرا بر خودرو های تمام برقی گذاشته اند، این برند ژاپنی با معرفی کانسپت H۲-Overlander در نمایشگاه SEMA لاس وگاس، مسیر متفاوتی را دنبال می کند.
امیرمسعود عابدین: تویوتا بازهم یکی از معدود خودروسازانی است که به پیشرانه های پیل سوختی هیدروژنی متعهد مانده است؛ علاوه بر فروش سدان هیدروژنی میرای در کالیفرنیا، این خودروساز همین طور درحال توسعه یک سیستم FCEV جدید است که باید ۲۰ درصد کارآمدتر باشد و بر روی نسل بعدی کرولا نصب خواهد شد؛ کرولا همین طور با پیشرانه های احتراق خالص، هیبریدی و برقی هم در دسترس خواهد بود. در نمایشگاه سال جاری SEMA در لاس وگاس، تویوتا با کانسپت تاکوما H۲-Overlander، یک پیکاپ آفرودی سازگار با محیط زیست، علاقه خود به قوای هیدروژنی را باردیگر نشان داده است.
پیکاپ H۲ اُوِرلندر توسط تویوتا ریسینگ دِوِلوپمنت (Toyota Racing Development - TRD)، همان تیمی که روی موتورهای V-۸ ناسکار کار می کند، طراحی و تولید شده است. این تیم پلت فرم TNGA-F تاکوما را با پیشرانه میرای ترکیب می کند. پیل سوختی نسل دوم مستقیما از آن سدان گرفته شده و با سه مخزن هیدروژن با ظرفیت کلی ۶ کیلوگرم جفت شده است که درون ریل های شاسی پیکاپ نصب شده اند.
مشخصات فنی و نوآوری ها
این پیکاپ همین طور دارای یک بسته باتری لیتیوم یونی ۲۴٫۹ کیلووات ساعتی است، در صورتیکه چرخ ها بوسیله ی یک موتور جلویی با قدرت ۳۰۱ اسب بخار و یک موتور عقب با قدرت ۲۵۲ اسب بخار به حرکت در می آیند. خروجی ترکیبی ۵۴۷ اسب بخار از راه یک دیفرانسیل لغزش محدود در جلو و یک دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی در عقب منتقل می شود. سیستم خنک کننده سفارشی برای سامانه های هیدروژنی و برقی، از تلفیقی از قطعات تاکوما TRD پرو و لکسوس RZ تولید شده است.
تویوتا شاسی و سیستم تعلیق H۲ اُوِرلندر را تقویت کرده و یک کیت TRD (TRD billet long-travel kit) نصب کرده که شامل کمک فنرهای فاکس ۲.۵ پرفورمنس اِلیت سریز (Fox ۲.۵ Performance Elite Series shocks) می شود. ترمزهای جلو هم از توندرا گرفته شده اند، در صورتیکه رینگ های ۱۷ اینچی مِتود رِیس (Method Race) مجهز به تایرهای آفرودی ۳۵ اینچی جنرال گربِر (General Grabber) هستند.
قابلیت های منحصر به فرد اُوِرلندر
H۲ اُوِرلندر همین طور دارای یک سیستم بازیابی آب اگزوز هوشمند است که بگفته تویوتا، ثبت اختراع آن در دست اقدام بوده و از این واقعیت بهره می گیرد که تنها محصول جانبی یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی، آب است. این سیستم، آب تولید شده توسط واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن را جمع آوری و فیلتر می کند که می تواند برای فعالیتهای کمپینگ مانند شستشو و دوش گرفتن استفاده گردد. (هرچند، تویوتا نوشیدن این آب را سفارش نمی کند.)
کانسپت تاکوما دارای یک منبع تغذیه ۱۵ کیلوواتی است که می تواند یک محل کمپینگ را برق رسانی کند یا بگفته تویوتا، می تواند برای شارژ همزمان دو خودروی برقی از راه دو پریز NEMA ۱۴-۵۰ استفاده گردد.
بروزرسانی های ظاهری و تجهیزات کمپینگ
تویوتا علاوه بر تعویض کامل پیشرانه بنزینی تاکوما، ارتقاهای ظاهری هم به این پیکاپ داده که آشکارترین آنها، سیستم ذخیره سازی سفارشی نصب شده بر روی قسمت بار است، با پنل های فیبر کربن بازیافتی که بسمت بالا باز می شوند تا تمام تجهیزات لازم کمپینگ، همچون کباب پز و یخچال را نمایان سازند. H۲-Overlander همین طور به سپرهای سنگین با قلاب های بکسل داخلی و یک وینچ در جلو مجهز است. نورپردازی کمکی فراوانی در اطراف وجود دارد، همچون یک نوار نوری در سپر جلو و هفت چراغ دایره ای روی سقف.
منبع: caranddriver
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب