از این پس در آشپزخانه خود آگهی می ببینید
تعمیر تلفن: در کمال تعجب، سامسونگ در نظر دارد در یخچال های هوشمند خود تبلیغ نشان دهد.
تینا مزدکی_سامسونگ، رقیب اصلی اپل، خط تولیدی از یخچال های هوشمند به نام «فامیلی هاب» (Family Hub) دارد که مجهز به صفحه نمایش های داخلی هستند. هر دستگاهی که صفحه نمایش داشته باشد، می تواند تبلیغات نمایش دهد. حالا، سامسونگ در نظر دارد از فضای تبلیغاتی این یخچال ها استفاده نماید. از اواخر ماه جاری میلادی، یخچال های «فامیلی هاب» در ایالات متحده یک ویجت مخصوص تبلیغات دریافت خواهند کرد.
سامسونگ ماه گذشته تأیید کرده بود که درحال آزمایش یک «برنامه آزمایشی» برای نمایش آگهی به بعضی از صاحبان یخچال است و الان آماده است تا این تبلیغات را گسترش دهد. یخچال های فامیلی هاب مدل ۲۰۲۴ این هفته یک بروزرسانی نرم افزاری دریافت خواهند کرد که سبب می شود در زمانی که نمایشگر یخچال استفاده نمی گردد، تبلیغات در آن نمایش داده شوند. نمایش تبلیغات از ۳ نوامبر آغاز خواهد شد.
یخچالی که تبلیغ می بیند و می خرد! قیمت یخچال های فامیلی هاب از ۱، ۸۹۹ دلار آغاز می شود و تا ۳، ۴۹۹ دلار می رسد. این یخچال ها دارای صفحه نمایش هایی تا اندازه ۳۲ اینچ هستند. کاربران بوسیله این صفحه ها می توانند عکس ها، دستورهای پخت و پز، تقویم و حتی خرید از آمازون را مدیریت کنند. مدلهای گران تر حتی دارای هوش مصنوعی هستند که محتوای داخل یخچال را ردیابی می کند.
این آگهی ها بخشی از یک ویجت جدید روی صفحه اصلی هستند و در کنار اطلاعاتی مانند آب و هوا و تقویم نمایش داده خواهند شد. سامسونگ می گوید کاربران می توانند فعلا نمایش تبلیغات را غیرفعال کنند، اما مشکل اینجاست که با این کار، تمام خصوصیت های ویجت هم غیرفعال می شوند. همچنین، می توان تبلیغات را از روی صفحه حذف نمود و آن تبلیغ تا پایان کمپین باردیگر نمایش داده نخواهد شد.
مشتریان قدیمی، غافلگیر شدند تصمیم سامسونگ برای نمایش تبلیغات در یخچال هایی که چندین سال است به فروش رفته اند، خیلی از مشتریان قدیمی را غافلگیر کرده است. خیلی از اشخاصی که این یخچال ها را بدون هیچ انتظاری از نمایش آگهی خریده بودند، حالا ملزم به تحمل تبلیغات هستند. علاوه بر این، مشتریانی وجود خواهند داشت که از امکان غیرفعال کردن تبلیغات ناآگاه می مانند، چونکه سامسونگ این تبلیغات را به شکل پیش فرض فعال کرده است.
در ابتدا، یخچال های فامیلی هاب تنها تبلیغات مربوط به محصولات خود سامسونگ را نمایش خواهند داد، اما گزارش ها نشان داده است که سامسونگ برنامه ریزی می کند تا بزودی به تبلیغ کنندگان شخص ثالث هم اجازه نمایش آگهی را بدهد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که اپل هم درحال افزایش محلهای نمایش تبلیغات خود است. گزارش های اخیر حاکی از آنست که برنامه Apple Maps در اوایل سال آینده آغاز به نمایش تبلیغات در نتایج جستجو خواهدنمود.
منبع: macrumors
منبع: fixtel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب