کمتر از 30 درصد شروط مربوط به کیفیت اینترنت رعایت شده است

کمتر از 30 درصد شروط مربوط به کیفیت اینترنت رعایت شده است به گزارش تعمیر تلفن، رییس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: از سال ۱۴۰۲ شرط هایی برای حفظ کیفیت اینترنت برای اپراتورها وضع شده اما چنین پیداست که کمتر از ۳۰ درصد این شروط رعایت شده است.



حمید بهنگار رئیس انجمن فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق تجاری ایران در گزارش تعمیر تلفن به نقل از مهر در رابطه با علل افزایش تعرفه های اینترنت اظهار داشت: از یک طرف باید بپذیریم که هزینه های اپراتورهای اینترنت بشدت بالا رفته و به این علت، افزایش تعرفه ها تا حدی لازم است اما در سمت دیگر، بخشی از این هزینه ها ناشی از بار اضافی فیلترینگ است که هم مصرف کننده و هم اپراتورها و زیرساخت ها را تحت فشار قرار می دهد.
وی ضمن اشاره به تاکید رئیس جمهور و وزیر ارتباطات بر لزوم بازبینی در قانون فیلترینگ اضافه کرد: اگر این قانون اصلاح گردد و هزینه های اضافی از دوش مصرف کننده برداشته شود، میتوان تعرفه ها را متناسب با هزینه های واقعی اپراتورها افزایش داد و فشار مالی روی کاربران را کم کرد.
رئیس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق تجاری ایران در رابطه با وضعیت فعلی سرعت اینترنت در ایران اظهار داشت: کیفیت خدمات اینترنت در مقایسه با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد. مردم انتظار دارند در ازای پرداخت تعرفه های بالاتر، کیفیت بهتری دریافت نمایند. در شرایط فعلی، اپراتورها از مصرف کنندگان انتظار دارند به حفظ پایداری شبکه کمک کنند و اطلاعیه های مربوط را رعایت نمایند، اما این همکاری به درستی صورت نمی گیرد.
بهنگار تصریح کرد: اگر افزایش تعرفه ها منجر به حفظ کیفیت حداقلی خدمات و پایداری شبکه شود، افزایش قیمت منطقی و قابل قبول است.
وی در مورد چگونگی قانع کردن مردم به افزایش تعرفه ها و بهبود کیفیت اظهار داشت: یک مصرف کننده وقتی هزینه ای می پردازد، سه انتظار اصلی دارد: پایداری شبکه، حفظ سرعت و دریافت ترافیکی که خریداری نموده است. اگر افزایش تعرفه ها به بهبود این سه مؤلفه منجر شود، مردم آنرا خواهند پذیرفت اما اگر قیمت بالا رود و کیفیت ثابت بماند، نارضایتی ایجاد خواهد شد.
بهنگار در ادامه به تجربه افزایش تعرفه ها طی سالهای اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: در چند سال گذشته با بهانه افزایش کیفیت، تعرفه ها چندین بار بالا رفته اما تفاوت محسوس در کیفیت مشاهده نشده است. این مساله سبب ایجاد بی اعتمادی شده است.
وی اضافه کرد: البته شروطی برای اپراتورها درنظر گرفته شده که باید رعایت نمایند. به عنوان مثال، از سال ۱۴۰۲ شرط هایی برای حفظ کیفیت وضع شده اما گویی کمتر از ۳۰ درصد این شروط رعایت شده است.
رئیس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق تجاری ایران اظهار داشت: شفاف سازی عملکرد اپراتورها و بازبینی در قوانین ضروریست تا هم کیفیت خدمات بهبود یابد و هم بار مالی بر دوش مصرف کنندگان کاهش پیدا کند.
خلاصه اینکه وی ضمن اشاره به تأکید رییس جمهور و وزیر ارتباطات بر لزوم بازنگری در قانون فیلترینگ افزود: اگر این قانون اصلاح گردد و هزینه های اضافی از دوش مصرف کننده برداشته شود، میتوان تعرفه ها را متناسب با هزینه های واقعی اپراتورها افزایش داد و فشار مالی روی کاربران را کاهش داد. رییس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق تجاری ایران در ارتباط با وضعیت فعلی سرعت اینترنت در ایران عنوان کرد: کیفیت خدمات اینترنت در مقایسه با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

منبع:

1404/06/31
13:22:47
0.0 / 5
83
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اطلاعات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب تعمیر تلفن
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل
فیکس تل: مرجع جامع تعمیرات موبایل و دنیای ارتباطات