پروژه مخفی تسلا

پروژه مخفی تسلا به گزارش تعمیر تلفن، تسلا با نمایش مدل هایی از یک شاسی بلند مرموز، بازار گمانه زنی ها را داغ کرده است اما آیا این پروژه با وجود شکست سایبرتراک، شانسی برای تولید دارد؟


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از خبر آنلاین، به نقل از پدال، در دنیای خودرو، گاهی یک تصویر می تواند طوفانی از گمانه زنی ها به پا کند. این دقیقاً همان اتفاقی است که با انتشار ویدیوی تبلیغاتی جدید تسلا رخ داد؛ ویدیویی که در پس زمینهٔ آن، مدل هایی گِلی از یک شاسی بلند با زبان طراحی سایبرتراک دیده می شد؛ اما آیا این به معنای تولد محصولی جدید است یا فقط یک تمرین طراحی داخلی؟ شواهد نشان داده است که با عنایت به مسیر پردست انداز پیکاپ سایبرتراک، تولید نسخهٔ شاسی بلند آن بعید به نظر می آید. این سرنخ در ویدیویی با عنوان «فراوانی پایدار» که در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۴ (۱ سپتامبر ۲۰۲۵) انتشار یافت، پنهان شده بود. هرچند تمرکز اصلی این ویدیو بر پروژه تاکسی خودران تسلا یا همان سایبرکب بود اما چشمان تیزبین خبرنگاران، مدل هایی را در پس زمینه کشف کرد که بی گمان از بدنهٔ فولادی و خطوط شکستهٔ سایبرتراک الهام گرفته بودند.

برای درک این که چرا تولید شاسی بلند سایبرتراک دور از ذهن است، باید به عملکرد خود پیکاپ سایبرتراک نگاه نماییم. این خودرو که روزی با بالاتر از یک میلیون پیش خرید و وعده رقابت با پیکاپ های سنتی با قیمتی کمتر عرضه شد، در عمل نتوانست انتظارات را برآورده کند. آمار فروش در سال ۲۰۲۴ تنها به حدود ۴۰ هزار دستگاه رسید که رقمی اندک در قیاس با هدف گذاری سالانهٔ ۲۵۰ هزار دستگاهی بود. سایبرتراک نه فقط بازار را تسخیر نکرد، بلکه از رقبایی چون ریویان R۱T و فورد F-۱۵۰ لایتنینگ هم عقب ماند. شرایط تا اواسط سال ۲۰۲۵ به قدری برای تسلا دشوار شد که هزاران دستگاه سایبرتراک فروش نرفته در انبارهای این شرکت باقی ماندند و تخفیف ها و بسته های تشویقی نیز نتوانستند تغییری در این روند ایجاد کنند. در اقدامی متناقض نیز تسلا اخیراً قیمت گران ترین مدل یعنی سایبربیست را از ۹۹، ۹۹۰ دلار به ۱۱۴، ۹۹۰ دلار افزایش داد؛ رقمی که با وعدهٔ اولیه ایلان ماسک برای یک پیکاپ برقی اقتصادی فاصله بسیاری دارد.

دلیل مهم تر اما تغییر استراتژی خود تسلا است. این شرکت بطور رسمی اعلام نموده که برنامه ای جهت استفاده مجدد از اسکلت خارجی فولاد ضدزنگ سایبرتراک در مدلهای آینده ندارد. گزارش سهام داران تسلا در اواخر سال ۲۰۲۴ نیز به وضوح نشان داد که تمرکز اصلی شرکت به سوی هوش مصنوعی، خودرو های خودران و رباتیک چرخیده است. در چنین شرایطی، اختصاص منابع به پروژهٔ یک شاسی بلند جدید، منطقی به نظر نمی رسد. درنهایت، بنظر می رسد آن چه در ویدیو دیده شد، بالاتر از آنکه پیش نمایش یک محصول واقعی باشد، تمرین های طراحی داخلی تیم تسلا بوده است. وقتی شرکتی در فروش موفقیت آمیز نسخهٔ پیکاپ یک محصول ناکام مانده، توسعهٔ نسخهٔ شاسی بلند آن نه فقط منطقی نیست، بلکه یک ریسک بزرگ به حساب می آید.
۲۲۷۳۲۲

به گزارش تعمیر تلفن به نقل از خبر آنلاین، به نقل از پدال، در دنیای خودرو، گاهی یک تصویر می تواند طوفانی از گمانه زنی ها به پا کند. آمار فروش در سال ۲۰۲۴ تنها به حدود ۴۰ هزار دستگاه رسید که رقمی اندک در قیاس با هدف گذاری سالانهٔ ۲۵۰ هزار دستگاهی بود.


منبع:

1404/06/16
11:12:52
0.0 / 5
21
تگهای خبر: آنلاین , تبلیغات , دستگاه , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب تعمیر تلفن
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل
فیکس تل: مرجع جامع تعمیرات موبایل و دنیای ارتباطات