معرفی ۱۰ دستگاه برتر دولت الکترونیک ۲۰ درصد خدمات هوشمند شد

معرفی ۱۰ دستگاه برتر دولت الکترونیک ۲۰ درصد خدمات هوشمند شد به گزارش تعمیر تلفن، دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات اظهار داشت: از بین 168 دستگاه در ارزیابی پایش کیفیت خدمات الکترونیک، 10 دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیک اعلام شدند.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از مهر، مسعود همدانلو دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات در نشست مطبوعاتی که بامداد امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بمنظور اعلام نتایج ارزیابی دوره یازدهم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرائی کشور و تبیین و تشریح فاکتورهای ارزیابی دوره دوازدهم انجام شد با اشاره به دستگاه های برتر و دستگاه های ضعیف در ارائه خدمات الکترونیک اظهار داشت: ارزیابی دستگاه های اجرائی با ۳۷ شاخص در چهار محور انجام شد، بازه امتیازها از صفر تا ۱۰۰ است که می توان گفت، سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات، بیمه مرکزی، شرکت ارتباطات زیر ساخت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت نفت، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سازمان بنادر و دریانوردی به ترتیب از دستگاه های برتر در ارائه خدمات الکترونیکی هستند. وی با اشاره به این که این ۱۰ دستگاه های برتر از بین ۱۶۸ دستگاهها شناسایی شدند اضافه کرد: همچون دستگاه های آخر در ارائه خدمات الکترونیک، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و پژوهشکده علوم هسته هستند که می توان گفت در بعضی از دستگاهها بازهم زیرساخت ها وجود دارد اما همکاری لازم به دلیلهای مختلف صورت نمی گیرد. همین طور دستگاه های پرمخاطب نیز در این ارزیابی عملکرد قابل توجهی داشتند. دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات با اشاره به این که دستگاه های پرمخاطب در این ارزیابی عملکرد قابل توجهی داشتند، اشاره کرد: تعدادی از دستگاهها نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی داشته اند که همچون آنها می توان به سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره نمود. همدانلو در ادامه درباب ارزیابی پایش دوره دوازدهم کیفیت خدمات دولت الکترونیک اظهار داشت: جلسات مربوط به این دوره از ۱۸ خرداد شروع می شود و تا ۱۷ تیرماه ادامه می یابد. ارزیابی غائی دوره دوازدهم نیز تا نیمه اول مهرماه ارائه خواهد شد و همچون فاکتورهای ارزیابی دوره دوازدهم در سه محور شامل دولت یکپارچه، دولت شفاف و دولت کاربر محور مورد بررسی قرار خواهند گرفت. ۲۵ شاخص مانند دوره یازدهم تکرار می شوند اما جزییات ۱۰ شاخص تغییر کرده و سخت گیرانه تر شده است تا ارزیابی ها دقیق تر و عمیق تر انجام شوند. دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات در ادامه به ارائه خدمات دستگاهها در پنجره ملی خدمات هوشمند اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که خدمات در پنجره ملی ارائه شود و یکی از اولویتهای ما این است که این خدمت در پنجره ملی خدمات هوشمند مردم خدمات دستگاهها را دریافت نمایند در عمل با این ارزیابی ها، نقض دستگاهها مشخص می شود و باکیفیت بهتر می تواند خدمات خودرا در پنجره ملی خدمات هوشمند عرضه کنند. وی درباب دولت هوشمند اظهار داشت: هم در دور یازدهم و هم در دور دوازدهم، ارزیابی هوشمند سازی وجود دارد و هم اکنون بصورت میانگین، ۲۰ درصد خدمات ما بصورت هوشمند ارائه می شود. همدانلو درباب میزان رشد کیفیت خدمات دستگاهها اشاره کرد: نمی گوییم که کیفیت خوب است اما اگر کیفیت خوب نبود، دلیل بر این نمی شود که سرویس را پیاده سازی نکنیم بخش اعظم مشکلات ما مربوط به سرویس داده می شود وقتی سرویس پیاده باشد چون داده تمیز نیست جواب درست به مردم نمی دهد بطور مثال استعلام می کنند که ماشینی بیمه ندارد این پلاکی که مطرح می نماییم شاید دقیق نباشد بدین سبب نمی توان اظهار داشت که ندارد در اینجا اطلاعات دقیق نیست اگر داده قوی باشد خدمات دستگاه باکیفیت ارائه می شود. پس بدین سبب ما سرویس را پیاده کردیم اما چون اطلاعات و داده قوی نداریم سرویس ضعیف ارائه می شود و یکی دیگر از عواملی که بر رشد کیفیت خدمات دستگاهها تأثیر دارد، مقاومت برخی دستگاهها در الکترونیکی شدن را داریم. وی اضافه کرد: علاوه بر الکترونیکی کردن دستگاهها، موضوع امنیت و حکمرانی داده مدنظر است که در این خصوص مرکز ملی فضای مجازی اقداماتی انجام داده است. دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات اظهار داشت: یکی از چالش های ما KPI خدمات است که نسخه مقدماتی KPI را داشتیم هم اکنون داریم اهتمام می نماییم کیفیت قطع و وصل را بصورت عام منتشر می نماییم یعنی سامانه ای که وضعیت پاسخ دهی دستگاهها به استعلاماتی که از آنها صورت می گیرد تا یک ماه آتی رونمایی می شود و بدین سان همه اطلاعات در اختیار مردم قرار می گیرد و مردم این اختیار را دارند که بدانند آیا بطور مثال سرویسی که از ثبت احوال می خواهند وصل است یا خیر؟

1404/03/11
10:19:52
0.0 / 5
18
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , اطلاعات , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب تعمیر تلفن
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

تعمیر تلفن

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل
فیکس تل: مرجع جامع تعمیرات موبایل و دنیای ارتباطات