تبدیل عینک های معمولی به دید در شب با یک فیلتر جدید

تبدیل عینک های معمولی به دید در شب با یک فیلتر جدید تعمیر تلفن: یک فیلتر فروسرخ نازک انقلابی می تواند عینک های معمولی را به عینک های با قابلیت دید در شب تبدیل کند.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، رویکرد جدیدی برای فناوری دید در شب به وجود آمده است. نگاهی که شامل فیلتر فروسرخ فوق العاده سبک است. این فیلتر بسیار نازک است، حتی نازکتر از یک برچسب نمایشگر و می توان به آسانی آنرا روی شیشه یک عینک معمولی قرار داد.
این فیلتر فروسرخ توسط پژوهشگران مرکز تعالی ARC برای سیستم های متااپتیکال تولید شده است.
نیروهای نظامی و علاقه مندان به شکار اغلب از دستگاههای دید در شب که امروزه در دسترس هستند، استفاده می نمایند و عمدتا به علت وزن چنین دستگاه هایی است که افراد عادی از آن استفاده نمی کنند.
این فیلتر دید در شب فوق العاده سبک جدید که وزن آن کمتر از یک گرم است، حدودا شبیه به فیلترهای دیده شده در فیلم ها است.
این عینک به کاربران اجازه می دهد تا نگاهی اجمالی به طیف مرئی و فروسرخ داشته باشند. آنها همین طور به کاربر اجازه می دهند تا در تاریکی بصورت ایمن رانندگی کنند.
فناوری دید در شب
هم اکنون، فناوری دید در شب سنتی درحال استفاده است که برای عبور از یک عدسی به فوتون های فروسرخ نیاز دارد. سپس با یک فوتوکاتد روبرو می شود که به تبدیل این فوتون ها به الکترون کمک می نماید.
سپس این الکترون ها از یک صفحه فسفری عبور می کنند و باردیگر به فوتون تبدیل می شوند. آنها تصویری کاملا قابل مشاهده تولید می کنند که چشم انسان می تواند آنرا ببیند. قابل ذکر است که برای پیشگیری از تشدید نویز حرارتی، این عناصر نیاز به سرمایش دارند.
این سیستم های دید در شب باکیفیت بالا که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند همین طور بسیار حجیم هستند.
این در شرایطی است که این تکنولوژی جدید می تواند هم چیزهای قابل مشاهده و هم غیرقابل مشاهده را در یک تصویر ثبت کند.
سیستم های تصویربرداری فروسرخ و مرئی سنتی به تولید تصاویر یکسان مجهز نیستند. آنها برای گرفتن تصاویر از هر طیف در کنار هم استفاده می شوند. از طرفی، با استفاده از یک سیستم تصویربرداری دارای فناوری تبدیل می توان هم موارد مرئی و هم غیرقابل مشاهده را در یک تصویر ثبت نمود.
قرار دادن این فیلتر بر روی عینک به کاربر این امکان را می دهد که بطور همزمان یک نگاه اجمالی به طیف نور فروسرخ و مرئی داشته باشد.
روسیو کاماچو مورالس نویسنده این مقاله در مورد توسعه این فیلتر اظهار داشت: این نخستین نمایش تصویربرداری با وضوح بالا با نرخ تبدیل بالا از ۱۵۵۰ نانومتر طیف فروسرخ به نور مرئی ۵۵۰ نانومتری است. ما این طول موج ها را انتخاب کردیم برای اینکه یک نور فروسرخ ۱۵۵۰ نانومتری به طور معمول برای ارتباطات از راه دور استفاده می شود و ۵۵۰ نانومتر نیز برای نور مرئی است که چشم انسان به آن بسیار حساس است.
وی ادامه داد: تحقیقات آینده شامل گسترش دامنه طول موج هایی است که دستگاه به آنها حساس است، با هدف به دست آوردن تصویربرداری IR باند پهن و همین طور کاوش در پردازش تصویر.
دستگاهی کارآمد درحال ساخت است
پژوهشگران این پروژه را به عنوان پیشرفتی در فناوری اصلی تلقی می کنند و همین طور دارای یک فراسطح آرسنید گالیم است. این فراسطح جدید که از نیوبات لیتیوم تولید شده است، در محدوده قابل مشاهده بطورکامل شفاف است که آنرا حتی کارآمدتر می کند.
دراگومیر نشف پژوهشگر ارشد این مطالعه اظهار داشت: این نتایج فرصت های قابل توجهی را برای صنایع نظارت، ناوبری خودمختار و تصویربرداری بیولوژیکی و غیره نوید می دهد. کاهش وزن و توان مورد نیاز فناوری دید در شب، نمونه ای از چگونگی انجام متااپتیک و کوچک سازی این فناوری در آینده است.
لورا والنسیا مولینا نویسنده اصلی این مطالعه اظهار داشت که همه می گفتند که تبدیل فروسرخ با کارایی بالا به نور مرئی نا ممکن است، برای اینکه اطلاعات جمع آوری نشده به علت تلفات زاویه ای که در فراسطح ها وجود دارد، نا ممکن است. ما بر این محدودیت ها غلبه کردیم و بصورت تجربی تبدیل تصویر با کارایی بالا را نشان دادیم.




منبع:

1403/03/18
01:18:43
0.0 / 5
197
تگهای خبر: ارتباطات , اطلاعات , تكنولوژی , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل