پهپاد دست سازی که رکورد گینس را شکست

پهپاد دست سازی که رکورد گینس را شکست تعمیر تلفن: یک پهپاد سفارشی با پرواز با سرعت 480 کیلومتر در ساعت، حالا «سریع ترین پهپاد جهان» لقب گرفته و رکورد جهانی گینس را شکسته است.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، یک پهپاد سفارشی تولید شده ازطریق یک پدر و پسر ساکن آفریقای جنوبی به نام مایک و لوک بل(Mike and Luke Bell) بعد از پرواز با سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت، رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده است.
به نقل از تک کرانچ، زوج پدر و پسری که پشت ساخت سریع ترین پهپاد جهان قرار دارند، ماه ها با حریق های پهپاد خود در هنگام پرواز با سرعت بالا مبارزه کردند تا بالاخره موفق شدند آنرا با سرعت نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت به پرواز دربیاورند.
این کوشش برای رکوردشکنی در تاریخ ۲۱ آوریل انجام شد، اما بگفته این پدر و پسر، این پروژه از ماه ها قبل در دست توسعه بوده است.
لوک بل که یک عکاس و تولید کننده محتواست، به کانال یوتیوب خود شناخته می شود. وی حدود یک سال پیش، بعد از تبدیل دوربین همه کاره خود به توپ تنیس و گرفتن چند فیلم اعجاب انگیز از سگش درحال گرفتن آن توپ، برنده یک چالش ۱ میلیون دلاری شد.
آن توپ تنیس با فناوری چاپ سه بعدی تولید شده بود و پدرش آنرا طراحی نموده بود. این دفعه نیز این پدر و پسر با یکدیگر همکاری کردند تا سریع ترین پهپاد جهان را بسازند.
گفتنی ست که عنوان «سریع ترین پهپاد جهان» قبل از این متعلق به پهپاد تیم ردبول بود که خودروی مکس ورشتپن قهرمان مسابقات فرمول ۱ را تعقیب و از آن تصویربرداری می کرد.
حالا پهپاد تولید شده توسط مایک و لوک بل، پهپاد ردبول را چنان پشت سر می گذارد که احساس می کنید یک خودروی فِراری یا بنز از یک خودروی معمولی سبقت می گیرد.
مبارزه با آتش سوزی
در یک شرایط ایده آل، مسیر مایک و لوک برای شکستن رکورد جهانی گینس باید بسیار ساده می بود. پدر آنرا طراحی می کرد، پسر آنرا آزمایش می کرد و هر دو به بهبود سرعت پهپاد خود ادامه می دادند تا آن زمان که مطمئن شوند که رکورد جهانی را شکسته اند.
اما در دنیای واقعی اینطور نیست. این پدر و پسر می دانستند که برای رسیدن به سرعت های مورد نظر، باید طراحی آیرودینامیک را بهبود ببخشند. آنها در صورتیکه تونل باد برای آزمایش پهپاد خود نداشتند، باید نمونه های اولیه خودرا از پنجره ماشین بیرون نگه می داشتند و نحوه برخورد آن با جریان هوا را می سنجیدند.
بعد از بررسی های فراوان، طراحی آنها به فناوری چاپ سه بعدی چاپ شد و پهپاد و تمام اجزای آن مونتاژ شدند. اما باز هم در طول نخستین پرواز، پهپاد آتش گرفت. آنها باردیگر همه قسمت ها را از نو ساختند و باردیگر آنرا به پرواز درآوردند، اما این تلاش نیز منجر به آتش گرفتن پهپاد شد.
این پهپاد با نام مستعار پرگرین ۲(Peregrine ۲) با اصطکاک هوا که موجب می شود دما تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد بالا برود، مشکل داشت و سیم های موتور آغاز به سوختن می کردند و پهپاد متلاشی می شد.
طراحی مجدد با بهره گیری از سیم های ضخیم تر برای موتورها و آزمایش های بیشتر، ماه ها طول کشید و در نهایت به پهپادی منجر گردید که آتش نمی گرفت، ولی حالا مشکل این بود که به سرعت مورد نیاز برای رکوردشکنی نزدیک نبود.
شکست رکورد جهانی
مایک و لوک بل به بهبود پرگرین ۲ ادامه دادند و بعد از ماه ها کار سخت و کوشش های مهندسی، عاقبت آنها آماده شدند تا پهپاد خودرا در تلاشی برای رکوردشکنی به پرواز درآورند.
این کار باید در حضور چندین شاهد مستقل انجام می شد. این آزمایش شامل دو پرواز سرعتی در مسافتی ۱۰۰ متری در دو جهت مخالف بود.
ماه ها کار سخت، شکست ها و مهندسی باردیگر عاقبت به چند ثانیه پرواز با سرعت بالا ختم شد.
آزمایش نهایی برای رکوردشکنی شامل چهار پرواز بود.
عاقبت پرگرین ۲ به سرعتی معادل ۴۸۰.۲۳ کیلومتر در ساعت رسید و رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت نمود.
پرگرین ۲ با همراه داشتن یک دوربین کوچک در خود همین طور به سریع ترین پهپاد دوربین دار جهان تبدیل شد که به آسانی با سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز می کند.
حالا این پدر و پسر در پی شکستن رکورد خود و رسیدن به سرعت ۴۸۰.۲ کیلومتر بر ساعت(۳۰۰ مایل در ساعت) هستند.




منبع:

1403/02/22
14:15:35
0.0 / 5
249
تگهای خبر: دوربین , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل