فناوری هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل را متحول کردند

فناوری هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل را متحول کردند به گزارش تعمیر تلفن، از تاکسی های هوایی برقی و بزرگراههای هوشمند گرفته تا پیشرفت هایی در زمینه سوخت پایدار همه و همه تحولاتی هستند که در سال ۲۰۲۳ در قسمت حمل و نقل شاهد آن بوده ایم.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، سال ۲۰۲۳ با نوآوری ها و پیشرفت های پیشگامانه گوناگونی که نحوه حرکت و رفت وآمد ما را تغییر داد، لحظه ای مهم در حوزه حمل و نقل رقم زد. از پیشرفت هایپرلوپ ها گرفته تا تاکسی های هوایی برقی و بزرگراه های هوشمند و سوخت پایدار همه چشم انداز حمل و نقل در آینده را تغییر دادند. در این گزارش، ما به هفت پیشرفت مهم حمل و نقل در سال ۲۰۲۳ می پردازیم که می توانند انقلابی در نحوه سفر ما ایجاد نماید.

قطار جدید هایپرلوپ چین نخستین اجرای آزمایشی را با موفقیت به پایان رساند


قطار فوق سریع هایپرلوپ چین که تحت آزمایشات اولیه در داتونگ، استان شانشی قرار دارد، سه بار با سرعت ۳۱ مایل در ساعت(۵۰ کیلومتر در ساعت) روی خط آزمایشی ابررسانا ماگلو حرکت کرده است. این قطار که توسط پیمانکار شرکت علوم و صنعت هوافضای چین(CASIC) ساخته شده، مقرر است در نهایت مسافران و محموله ها را با سرعتی بیشتر از ۶۲۱ مایل در ساعت(۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت) در یک لوله با شرایط نزدیک به خلاء حمل کند و به صورت بالقوه تبدیل به سریع ترین قطار زمینی جهان شود.
طول لوله آزمایشی فعلی ۱.۲۴ مایل(دو کیلومتر) است و انتظار می رود در سالهای آینده تا ۳۷ مایل(۶۰ کیلومتر) گسترش یابد.
چین، با داشتن بزرگترین شبکه ریلی پرسرعت جهان، سرمایه گذاری زیادی بر روی فناوری هایپرلوپ می کند و به دنبال تقویت زیرساخت های حمل و نقل خود است. آزمایش های موفقیت آمیز نشان دهنده پیشرفت در جهت چشم انداز سال ۲۰۱۲ ایلان ماسک در مورد قطارهای هایپرلوپ است که به صورت بالقوه چین را بعنوان یک رهبر در این حوزه قرار داده است.

تسلا از یک موتور مغناطیسی برای توقف استفاده از عناصر کمیاب زمین استفاده خواهد کرد


ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، از توسعه یک موتور الکتریکی مغناطیسی دائمی برای خودرو ها اطلاع داد که احتیاج به استفاده از عناصر کمیاب را از بین می برد و نگرانی ها در مورد چالش های زنجیره تأمین و تسلط چین در تولید عناصر کمیاب را برطرف می کند.
عناصر کمیاب، بخصوص نئودیمیوم، معمولاً برای ایجاد آهنرباهای قوی در موتورهای وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می شوند.
ماسک فاش کرد که تسلا در پنج سال گذشته از راه بهبود بهره وری پیشرانه، استفاده از عناصر کمیاب را در واحدهای محرک مدل ۳ خود تا ۲۵ درصد کاهش داده است.
موتورهای آینده دارای آهنربای دائمی هستند اما از عناصر کمیاب استفاده نمی کنند. این نشان دهنده تلاش تسلا برای متعادل کردن عملکرد و پایداری منابع است. باآنکه جزئیات خاصی در مورد این مواد فاش نشده اما گمان می رود که نئودیمیوم، تربیوم و دیسپروزیُم امکان دارد دخیل باشند و تسلا درحال بررسی مواد جایگزین نئودیمیوم جهت استفاده در موتورهای خود در آینده است.

جت های خصوصی بالاتر از هواپیماهای تجاری پرواز می کنند


بر خلاف اغلب هواپیماهای تجاری که در ارتفاع بین ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار پا پرواز می کنند، جت های خصوصی قادر به پرواز در ارتفاعات بالاتر هستند که اغلب به ۵۱ هزار پا می رسند. عوامل گوناگونی در ایجاد این توانایی نقش دارند. استانداردهای ایمنی برای جت های خصوصی متفاوت می باشد که در صورت کاهش فشار کابین، امکان فرود سریع تر را فراهم می آورد. جت های خصوصی همینطور به سبب پرواز در هوای رقیق تر و خنک تر از عملکرد و مصرف سوخت بالاتر در ارتفاعات بالاتر بهره می برند و این بازده موتور جت را بهینه می کند. طراحی آنها با نسبت قدرت به وزن، امکان صعود سریع تر و سرعت بالاتر در هوای رقیق را فراهم می آورد. حرکت در ارتفاعات بالاتر تجربه نرم تری از پرواز را فراهم می آورد و از تلاطم های در رابطه با آب و هوا که هواپیماهای تجاری در سطوح پایین تر با آن مواجه می شوند، می کاهد. علاوه بر این، جت های خصوصی انعطاف پذیری بیشتری در انتخاب مسیرها و ارتفاعات پروازی دارند، تراکم ترافیک هوایی کمتری را تجربه می کنند و زمان سفر و اثرات زیست محیطی را کم می کنند.

هواگرد عمودپرواز بدون پره استارت آپ آمریکایی می تواند به سرعت ۰.۸ ماخ برسد


شرکت هوایی Jetoptera مستقر در سیاتل در طول آزمایش مفهومی یک هواپیمای بدون پره(VTOL) به سرعت ۰.۸ ماخ(۹۸۷ کیلومتر در ساعت) دست یافته که از یک بوئینگ دریم لاینر پیشی گرفته است. این موفقیت به دنبال تکمیل چهارمین قرارداد تحقیقات نوآوری کسب و کار کوچک(SBIR) به دست آمد که توسط نیروی هوایی ایالات متحده اعطا شد. سیستم پیشرانه سیال اختصاصی آن به هواپیما اجازه می دهد تا به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید و در عین حال به سرعت های بالا در پرواز رو به جلو برسد و مزایایی مانند نویز کمتر را در مقایسه با سیستم های عمود پرواز سنتی قبلی عرضه نماید. عدم وجود پره های چرخان به کمک دستگاههای دینامیک سیال که از مقدار کمی هوا استفاده می نمایند، جبران می شود.

فناوری جدیدی که تلاطم پرواز را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد


یک شرکت مستقر در وین ادعا می کند که سیستم لغو تلاطمی با هدف کاهش بیشتر از ۸۰ درصدی تأثیر تلاطم بر مسافران توسعه داده است.
این سیستم از میله های دو متری با سنسورهای متصل به بال های هواپیما استفاده می نماید که نوسانات فشار هوا را تشخیص می دهد و بال ها را برای تثبیت هواپیما، شبیه به پرواز پرندگان، تنظیم می کند. داده های جمع آوری شده از راه یک برنامه سرکوب تلاطم پردازش می شوند و به سطوح کنترلی هواپیما اجازه می دهد تا تلاطم را در عرض چند میلی ثانیه متعادل کنند.
این فناوری بر روی هواپیماهای سرنشین دار آزمایش شده است و نتایج مثبتی را در کاهش تلاطم نشان داده است. در حالیکه این سیستم هم اکنون برای هواپیماهای سبک طراحی شده، این شرکت کاربرد طولانی مدت آنرا در جت های تجاری برای افزایش ایمنی مسافران و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در رابطه با فرسودگی ناشی از تلاطم پیشبینی می کند. با این وجود، پذیرش گسترده آن در هوانوردی تجاری امکان دارد زمان قابل توجهی نیاز داشته باشد.

اولین آزمایش موفق موتور محرکه جت لبه دار جهان در کانادا


شرکت Duxion Motors مستقر در کانادا آزمایش های زمینی موتور ای جت(eJet) خویش را با موفقیت انجام داده است که برای متحول کردن هوانوردی الکتریکی با عرضه پیشرانه الکتریکی با چگالی بالا و سبک وزن طراحی شده است. هدف از روش منحصر به فرد آهنربای دائم در موتور ای جت عرضه بهترین نسبت قدرت به وزن و غلبه بر چالش های پیش روی موتورهای الکتریکی سنتی در قسمت هوانوردی است. این شرکت پیشبینی می کند که موتور ای جت الکتریکی سازی کامل ناوگان جت موجود را تسهیل کند و جایگزینی تمیزتر و اقتصادی تر عرضه نماید.

دوکاتی(Ducati) از قدرتمندترین موتور تک سیلندر جهان رونمایی کرد


تولیدکننده مشهور موتورسیکلت دوکاتی از موتور سوپرکوادرو مونو(Superquadro Mono) که یک موتور تک سیلندر است رونمایی کرده و در جهت بازتعریف موتورسیکلت های تک سیلندر با تلفیقی از قدرت، کارایی و فناوری گامی جسورانه برداشته است. این موتور ۶۵۹ سی سی، دارای ۷۶.۴ اسب بخار قدرت است که با اگزوز مسابقه ای به ۸۳.۳ اسب بخار می رسد.
سوپرکوادرو مونو به رغم عملکرد بالای خود، بازه زمانی تعمیر و نگهداری مناسبی دارد و فقط هر ۳۰ هزار کیلومتر به بررسی و تنظیم سوپاپ نیاز دارد. این موتور از تلفیقی از اجزای آلومینیومی و منیزیمی را برای عملکرد بهینه و سبک بودن ساخته شده است. بازگشت دوکاتی به موتورهای تک سیلندر بعد از سه دهه، نشان دهنده تعهد این شرکت به نوآوری و انطباق با تقاضاهای درحال تغییر بازار است.
این هفت تحول در حمل و نقل در طول سال ۲۰۲۳ تعهد صنعت به نوآوری و پایداری را نمایان می کند. همانطور که در مورد این نقاط عطف فکر می نماییم، پیشبینی می شود که شاهد آینده هیجان انگیز سفرهای به هم پیوسته و پایدار باشیم.




منبع:

1402/10/12
08:55:21
0.0 / 5
272
تگهای خبر: دستگاه , زمینه , سرمایه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل