شمار دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند از ۱۰۰ گذشت

شمار دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند از ۱۰۰ گذشت تعمیر تلفن: با اتصال سازمان برنامه و بوجه کشور و مرکز ملی آمار ایران تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز 100 دستگاه عبور کرد.



به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، به خدمتی هوشمند گفته می شود که بدون مراجعه حضوری، بصورت برخط و بدون ارسال هر گونه مدرکی قابل دریافت باشد که مورد آخر کار دشواری است و نیازمند اتصال بانکهای اطلاعاتی همه دستگاه های دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خودرا با هم به اشتراک گذارند.

بر این اساس، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم ارائه دهنده خدمات دولتی بصورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که حالا در راه آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرائی اتصال دستگاه های اجرائی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرائی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و طبق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرائی فناوری اطلاعات ارائه شد. همین طور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت اتصال و راه اندازی این پنجره را با دستگاه های دولتی دانسته و گفته بود وزارتخانه های مختلف و سازمان های ذیل این دستگاهها باید در گام نخست، پنجره واحد خودرا راه اندازی کنند.

بر این اساس بمنظور تحقق دولت یکپارچه هوشمند در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرائی شدن این مسئله پیشنهاد شد که با مساعدت مجلس تبدیل به قانون شد. طبق «بند و تبصره هفت قانون بودجه» تمام دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی مکلف شده اند تا پایان شهریورماه سال جاری به راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند خود اقدام نمایند و حداقل ۳۰ درصد از خدمات پرکاربرد خودرا بصورت کاملا غیرحضوری و برخط به مردم عرضه کنند.

در همین رابطه، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران بتازگی اعلام نمود که ۷۸ درصد دستگاهها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند و شش درصد نیز درحال اتصال هستند و مابقی نیز با ارائه زمان بندی مقرر است تا پایان آذر ماه متصل شوند.

تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از ۱۰۰ عبور کرد
بدنبال اتصال دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی بتازگی اعلام نموده با اتصال سازمان برنامه و بوجه کشور و مرکز ملی آمار ایران تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز ۱۰۰ دستگاه عبور کرده است.

مجید فولادیان - مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی - با بیان این خبر اظهار داشت: اولین مرحله اتصال دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند درحال تکمیل است و ما در گام بعدی بدنبال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این درگاه هستیم.

فولادیان درباره ی وضعیت کیفی خدمات دستگاهها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اظهار داشت: هم اکنون سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی و چندین دستگاه اجرائی دیگر در ارائه کامل خدمات خود بوسیله این درگاه پیشرو هستند و بقیه دستگاهها نیز درحال تکمیل خدمات خود هستند.

وی عدم همکاری تعدادی از دستگاه های پرمخاطب در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به سبب نداشتن پنجره واحد خدمات، نبود سامانه متمرکز با امکان احراز هویت الکترونیکی، عدم تحویل برخی سرویس ها از طرف دستگاهها و نقص داده در بعضی پایگاه داده های پایه ملی را با اهمیت ترین مشکلات دراین زمینه عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شوند.

تاکنون چه سازمان هایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند؟

سازمان تامین اجتماعی یکی از دستگاه هایی بود که خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند متصل شد. این سازمان با اتصال و اشتراک بانکهای اطلاعاتی خود در پنجره ملّی، تا الان موفق به ارائه ۴۲ خدمت برخط به میلیونها بیمه گزار شده که در گذشته مجبور بودند با صرف وقت، هزینه و انرژی قابل توجهی خودرا برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز تامین اجتماعی برسانند.

سازمان بهزیستی کشور، نهادی دولتی است که مسئولیت تامین سلامت اجتماعی جامعه را به عهده دارد و اصلی ترین دستگاه ارائه دهنده خدمات به نیازمندان در سراسر ایران است؛ خیلی از گیرندگان خدمات بهزیستی بطور خاص نیازمند دریافت خدمات بصورت غیرحضوری و الکترونیکی هستند. پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی با ۱۰ خدمت هم اکنون بر روی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس www.my.gov.ir قرار دارد که متقاضیان بصورت یکپارچه و با یک دفعه احراز هویت می توانند از آن بهره مند شوند

طبق این گزارش، هشت مجموعه و زیرمجموعه از وزارت بهداشت، مشمول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تا کنون، سه سامانه وزارت بهداشت که اغلب در زمینه آموزش به فعالیت می پردازند، مانند سامانه های تسهیلات ارزی دانشجویان، انتقال دانشجویان خارج کشور به داخل کشور و سامانه اصالت سنجی مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان خارج از کشور به پنجره متصل شده اند و پنج مجموعه دیگر این وازرت خانه هنوز متصل نشده اند. هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد خدمات این وزارت خانه به پنجره متصل شده است و این در حالیست که باید حداقل ۳۰ درصد خدمات خودرا به این پنجره متصل می کردند.

در حال حاضر ۱۰ مجموعه در وزارت صمت، مشمول اتصال به پنجره هستند که فقط دو مجموعه متصل شده است. در همین راستا زیرمجموعه های وزارت صمت مانند شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، صندوق ضمانت صادرات، صندوق پشتیبانی از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان، سازمان توسعه تجارت، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و سازمان زمین شناسی هنوز متصل نشده اند اما قسمتی از مجوزهای این وزارت خانه که توسط درگاه ملی مجوزها ارائه می شود، هم اکنون به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اتصال یافته است.

گمرک در بین دستگاه های اجرائی به عنوان یکی از سازمانهای مهمی است که دقت و سرعت در ارائه خدمات آن بسیار حائز اهمیت می باشد و هرگونه وقفه و اختلال در ارائه خدمات آن مشکلات جدی را برای اقتصاد کشور ایجاد خواهدنمود. بدین سبب اکنون حدود ۵۰ خدمت شناسه دار این سازمان در بخش های واردات، صادرات، ترانزیت داخلی و خارجی، محموله های پستی ورودی و خروجی و همین طور مسافری با تنها یک دفعه احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دردسترس است.

لازم به ذکر است سازمان های جغرافیایی نیروهای مسلح، اسناد و کتابخانه ملی ایران، انرژی اتمی ایران، حفاظت محیط زیست و غذا و دارو هم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند و متقاضیان از این پس با یک دفعه احراز هویت و بصورت یکپارچه می توانند از خدمات این دستگاهها بهره مند شوند.




1401/08/29
14:45:06
0.0 / 5
350
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , اطلاعات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل