توسط مركز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال؛
دوره های آموزشی تخصصی در حوزه شبکه ملی اطلاعات
به گزارش تعمیر تلفن رئیس مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و ترویجی در حوزه تحول دیجیتال و شبکه ملی اطلاعات در این مرکز اطلاع داد.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مجتبی مازوچی مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال را بعنوان بازوی آموزشی پروژه های پژوهشی پژوهشگاه ICT معرفی نمود و اظهار داشت: این مرکز با موافقت اصولی سازمان اداری و استخدامی کشور و مجوز وزارت متبوع از شروع سال ۱۴۰۰ با ادغام دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آمده است. وی اظهار داشت: این مرکز بمنظور غنابخشی به آموزش های مهارتی در سطح وزارت ارتباطات و ساماندهی آموزش های همکاران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز عمل کردن بعنوان بازوی آموزشی پروژه های بخش های مختلف پژوهشگاه، به وجود آمده است. دکتر مازوچی اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی موردنیاز اعضای هیأت علمی و کارکنان پژوهشگاه، برگزاری دوره های آموزشی مورد تعهد پروژه های پژوهشگاه با بهره گیری از زیرساخت های مرکز آموزش، طراحی، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و ترویجی در زمینه تحول دیجیتال و شبکه ملی اطلاعات، نیازسنجی، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز شرکتها و سازمان های تابعه وزارت، انجام ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران در سطح وزارت در تعامل با کانون ارزیابی وزارت و برگزاری دوره های آموزشی توسعه شایستگی های مدیران، آموزش مربیان و سربازان وظیفه در قالب تفاهم نامه وزارت با ستاد کل نیروهای مسلح همچون کارهای این مرکز هستند. رییس مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال افزود: انجام امور موردی ارجاعی مربوط به فارغ التحصیلان دانشکده سابق در حوزه صدور مدرک تحصیلی، ریز نمرات و تاییدیه تحصیلی نیز از دیگر کارهای همکاران این مرکز است. وی با اعلان اینکه سعی شده که حداکثر همکاری در این مرکز در امتداد انجام تعهدات آموزشی پروژه های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت پذیرد، اشاره کرد: در ابتدای شکل گیری مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال در پژوهشگاه، اغلب درخواست های پروژه های پژوهشگاه درباب صدور گواهینامه های دوره های آموزشی مورد تعهد پروژه ها توسط این مرکز بود. بعنوان نمونه می توان به صدور گواهینامه های دوره های آموزشی پروژه های «پژوهش و بررسی جامع شبکه انتقال و ارائه راهکار»، «طرح توسعه peering مراکز تبادل ترافیک (IXP) کشور» و «پژوهش و بررسی مراکز داده شرکت ارتباطات زیرساخت و ارائه راه حل (شارع ۳)» اشاره نمود. مازوچی افزود: در بعضی از پروژه ها، حسب درخواست مجری و کارفرما، دوره های آموزشی پروژه بصورت آفلاین برای کارفرمای پروژه برگزار شده که همچون می توان به دوره های آموزشی مفاهیم پایه قیمت گذاری، راهبردهای تعیین قیمت و نظام قیمت گذاری و نرخ گذاری خدمات زیرساخت که بصورت آفلاین برای شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شده است اشاره نمود. وی اظهار داشت: در گام بعدی، پروژه های پژوهشگاه درخواست برگزاری دوره های آموزشی مورد تعهد خودرا بصورت آنلاین بوسیله مرکز آموزش با بهره بردن از زیرساخت آموزشی این مرکز و در نهایت نیز صدور گواهینامه برای شرکت کنندگان در دوره ها داشتند. بعنوان نمونه می توان برگزاری دوره های آشنایی با مفاهیم نوآوری و چارچوب مدیریت نوآوری سازمانی مربوط به پروژه تبیین الزامات، تدوین نقشه راه و الگوی حرکت به سمت سازمان دیجیتال و نوآور شرکت ارتباطات زیرساخت را نام برد. به گفته ی ایشان، تعدادی از پروژه های پژوهشگاه نیز درخواست برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی بوسیله این مرکز بمنظور نشر دانش کسب شده را داشتند. بعنوان نمونه می توان به برگزاری دوره های آموزشی مصورسازی تحلیل داده ها و ابزارهای آن، تحلیل داده های محتوایی بمنظور ذائقه سنجی هوشمند کاربران فضای سایبری، روش ها، فناوری ها و ابزارهای مطرح در جمع آوری، تجمیع، ذخیره و یکپارچه سازی داده ها، پروسه تحلیل هوشمند رفتار تجمعی کاربران فارسی زبان با موضوع کرونا در امتداد ذائقه سنجی هوشمند کاربران شبکه های اجتماعی و پردازش تصویر به کمک شبکه های عصبی کانولوشنی اشاره نمود که توسط پروژه های طراحی و ایجاد بستر تحلیل ترافیک و ذائقه سنجی کاربران فضای مجازی و توسعه و بهبود سامانه ذکاوت از مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی بصورت آنلاین در این مرکز برگزار شده و مورد استقبال جمع کثیری از همکاران پژوهشگاه قرار گرفت. مازوچی اظهار داشت: روند تعامل و همکاری پروژه های پژوهشگاه با مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال کاملاً رو به رشد بوده و از حالت ابتدایی صدور گواهینامه ها به برگزاری دوره های آموزشی مورد تعهد پروژه ها و در نهایت نیز طراحی دوره های آموزشی باتوجه به دانش کسب شده و ترویج دانش پروژه ها نیل پیدا کرده است. وی اظهار داشت: طبق تصمیم اتخاذ شده در جلسه کنترل پروژه های مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال مقرر شده که باتوجه به اهمیت انتشار دانش و تجربیات و درس آموخته های حاصل از انجام پروژه های پژوهشی، از این پس، برگزاری دوره های آموزشی یا ارائه کارگاه و سمینار بعنوان قسمتی از خروجی های پروژه ها به همراه پیش بینی اعتبار موردنیاز با هماهنگی مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال لحاظ شود.
منبع: fixtel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب