مشتركان در دریافت اینترنت ثابت، قدرت انتخاب دارند

مشتركان در دریافت اینترنت ثابت، قدرت انتخاب دارند تعمیر تلفن: بگفته مدیركل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، مشتركان اینترنت ثابت می توانند با مراجعه به سامانه xdslplus.ir، از سردرگمی بین اپراتورهای خدمات دهنده خدمات ثابت رها شوند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را باتوجه به شرایط خود انتخاب كنند.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه مشتریان خدمات ثابت به آدرس xdslplus.ir را در امتداد تمرکز بر کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه اینترنت ثابت راه اندازی کرده است، به جهت اینکه اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست ها پاسخ دهند و خدمات مورد نظر را ارائه نمایند.
با راه اندازی این سامانه مشتریان خدمات ثابت می توانند درخواست خودرا بوسیله این پنجره واحد ارائه نمایند و در همین زمان می توانند گزینه هایی که در مکان مورد نظر سرویس می دهند را انتخاب کنند. مشتریان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف باخبر شده و انتخاب بهتر و جهت دارتری داشته باشند. یکی از مزیت های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از جانب اپراتورها است و به سبب اینکه تمام درخواست ها از یک سامانه ارائه می شود، امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.
در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمد امامی -مدیر کل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه xdslplus.ir، اظهار نمود: مشترکان می توانند با مراجعه به این سامانه از سردرگمی بین اپراتورهای خدمات دهنده خدمات ثابت رها شوند، برای اینکه وقتی به سامانه مراجعه می کنند، می توانند تمام شرکت های FCP یا SERVCO که در مرکز مخابراتی، خدمات اینترنت ثابت ارائه می دهند را مشاهده کنند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را باتوجه به شرایط خود انتخاب کنند. بزرگترین هدفی که با راه اندازی این سامانه دنبال می شود، شفافیت در مورد امکانات شرکت های مختلف در مراکز مخابراتی است که به مشترکان کمک می نماید انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشند.

برخورداری یکسان مشترکان از امکانات اینترنت ثابت
وی با اعلان اینکه شفافیت به وجود آمده با این سامانه موجب می شود که دیگر امکانات خاص و شرایط ویژه برای برخی مشترکان وجود نداشته باشد و همه به صورت یکسان و برابر از امکاناتی که در مراکز وجود دارد به انتخاب خود استفاده کنند، اظهار داشت: مشترکان می توانند تمام مراحل ثبت نام تا تحویل اینترنت ثابت را بوسیله سامانه پیگیری کنند و در این بازه زمانی ۴۸ ساعته ثبت نام تا تحویل سرویس سازمان تنظیم، نظارت کاملی بر مراحل انجام کار دارد. تجمیع اطلاعات اپراتورها در این سامانه امکان نظارت بیشتر سازمان تنظیم را بر عملکرد آنها فراهم می آورد و این نظارت در جهت کسب رضایت مشترکین بوده که بتوانند آسان تر از امکانات اینترنت ثابت بهره مند شوند.
مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اعلان اینکه سامانه Xdslplus.ir بطور اتوماتیک به سامانه اپراتورها متصل است، اظهار داشت: ظرفیت امکانات اپراتورها در مراکز، بدون دخالت آنها در سامانه ثبت می شود و اگر ظرفیت جدیدی در حوزه اینترنت ثابت در مرکز مخابراتی به وجود بیاید به مشترکان اعلام می شود. راه اندازی این سامانه موجب شفافیت و نظارت در حوزه اینترنت ثابت برای سازمان تنظیم مقررات شده است. با توجه به این سامانه هرگونه پروژه جدیدی که در شبکه ثابت معرفی شود، در این سامانه دردسترس است و مشترکان می توانند از آن بهره مند شوند.
امامی با اعلان اینکه تعداد اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت در کشور بسیار بیشتر از چند شرکت بزرگ شناخته شده است، اشاره کرد: این سامانه سبب می شود مشترکان تمام بازیگران صحنه اینترنت ثابت کشور را بشناسند و شرکت های کوچک تر برای مردم شناخته شوند و حق انتخاب بهترین ارائه دهنده برای مشترکان به وجود بیاید و در نهایت این رقابت کیفیت سرویس را بالا می برد. مشترکان می توانند در صورت هرگونه مشکل در سامانه و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، بوسیله سامانه ۱۹۵.ir یا شماره تلفن ۱۹۵ شکایات و مشکلات خودرا ثبت کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرند.
بر طبق این گزارش، در گام اول بعد از ورود به سامانه Xdslplus.ir با بیان شماره تماس، اطلاعات شرکت هایی که به آن شماره خدمات اینترنت ثابت ارائه می دهند اعلام می شود و مشترک می تواند با مراجعه به سامانه نت سنج پلاس که در پایین صفحه قرار دارد، کیفیت شرکت های خدمات دهنده اینترنت را مشاهده و برمبنای کیفیت شبکه و نیازمندی های خود در حوزه اینترنت ارائه دهنده مناسب را بعد از مقایسه انتخاب نماید.
در گام دوم؛ مشترک بعد از انتخاب یکی از خدمات دهندگان اینترنت ثابت با بهره گیری از لینک مربوط وارد سامانه ارائه دهنده خدمات شده و بعد از انتخاب سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، مراحل ثبت نام را انجام می دهد و بعد از آن می تواند با انتخاب گزینه پیگیری وضعیت در سامانه https: //xdslplus.ir یا سرشماره #۸۰۱۰* مراحل ثبت نام خودرا پیگیری کند و از زمان تحویل اینترنت ثابت یا مشکلات احتمالی باخبر شوند.




منبع:

1399/03/13
13:43:06
5.0 / 5
2377
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل