راه اندازی سامانه رصد ارائه سرویس دسترسی پهن باند به شبكه ملی اطلاعات
تعمیر تلفن: معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به تغییر رویكردها و نیازها به دسترسی پهن باند ثابت خانگی شبكه ملی اطلاعات، از امكان رصد زمانبندی و كیفیت ارائه خدمات مذكور خانگی به وسیله سامانه رصد این سرویس ها آگاهی داد.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، مجید حقی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکردها برای ارائه و دریافت سرویس، اظهار داشت: بنا بر این در حوزه ارتباطات ثابت و خدمات مورد نیاز مردم در این عرصه در ارائه و کیفیت خدمات ارائه شده تمرکز بیشتری انجام شد. یکی از گام ها در این عرصه ارائه سرویس در زمانبندی مشخص است و اینکه مطمئن باشیم که اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست ها پاسخ دهند و خدمات مورد نظر را ارائه نمایند.
وی با اعلان اینکه برای رصد نحوه ارائه سرویس ها پنجره واحدی در این عرصه تعریف شد، اشاره کرد: با راه اندازی این سامانه مشتریان خدمات ثابت می توانند درخواست خودرا بوسیله این پنجره واحد ارائه نمایند و در همین زمان می توانند گزینه هایی که در مکان مورد نظر سرویس می دهند را انتخاب کنند. مشتریان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف باخبر شده و انتخاب بهتر و جهت دارتری داشته باشند و پس از این مرحله درخواست مشتری به اپراتور مورد نظر ارائه می شود و برمبنای زمانبندی مشخص شده گزارش انجام کار از اپراتورها دریافت می شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلان اینکه زمانبندی تمام سرویس ها مشخص شده است، اظهار داشت: سرویس دهندگان ملزم هستند که برمبنای زمانبندی مشخص شده درخواست ها را پاسخ دهند و در صورت تاخیر یا ایجاد مشکل برای ارائه سرویس، اپراتور باید پاسخگو باشد.
حقی با بیان xdslplus.ir بعنوان آدرس اینترنتی این سامانه، اضافه کرد: یکی از مزیت های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از جانب اپراتورها است و به سبب اینکه تمام درخواست ها از یک سامانه ارائه می شود امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.
وی با اشاره به کمبود هایی که در حوزه خدمات اینترنت خانگی وجود دارد، اظهار داشت: دلیل این عقب افتادگی ها عدم ارائه سرویس بموقع و کیفیت مناسب می باشد در صورتیکه این سرویس پایدارترین و ارزانترین سرویس در مقایسه با دیگر سرویس ها است و در این شرایط نیز مردم رویکرد خوبی جهت استفاده بیشتر از این سرویس دارند و اگر زمان بندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد مردم استقبال بیشتری از سرویس می کنند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه بیشترین شکایت ها در حوزه ارتباطات ثابت موضوع دایری سرویس است، اضافه کرد: امیدواریم با رویکرد پنجره واحد بتوانیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم تا سبب افزایش رضایت مشترکین از این سرویس شود.
حقی با اشاره به رویکرد وزارت ارتباطات برای بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده، اشاره کرد: برمبنای دستور وزیر ارتباطات تمام مشترکین در سطح کشور که در کیفیت خدمات ثابت خود گرفتار مشکل هستند بوسیله کمیته های کشوری و مدیران کل ICT استانها رصد می شود و به صورت موردی اگر خط مورد نظر نیاز به اصلاح یا تعمیر دارد به سرعت انجام می شود.
منبع: تعمیر تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب