توسط مركز تحقیقات مخابرات؛

آخر فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه

آخر فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه به گزارش تعمیر تلفن پروژه مطالعاتی بررسی و تدوین ضوابط و چارچوب توافقنامه های سطح خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (SLA ) كه در مركز تحقیقات مخابرات ایران انجام می شود، تا دی ماه آخر می یابد.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از وابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فتانه ایازی مجری این پروژه با اشاره به اینكه توافقنامه سطح خدمات (SLA) به افزایش كیفیت سرویس های اپراتورها كمك می نماید، اظهار داشت: این پروژه از جانب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف شفاف سازی و افزایش كیفیت خدمات سرویس‏های ارتباطاتی ثابت و سیار تعریف شده است. وی تصریح كرد: در این پروژه ابتدا خدمات عرضه شده در چارچوب پروانه های ارتباطی ثابت و سیار، شناسایی شده و سپس با عنایت به نتایج مطالعات تطبیقی، استانداردها، سفارش نامه ‏ها و نظرات خبرگان و در نظر گرفتن نحوه عرضه هر خدمت در كشور، نحوه و میزان ورود رگولاتوری در بحث توافق‏نامه‏ های سطح خدمات منعقد شده با كاربران نهایی و یا بین اپراتوری كشور استخراج می­ شود. در آخر هم پیش ‏نویس مصوبات مربوطه جهت تصویب در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آماده خواهد شد. ایازی هدف ورود رگولاتوری به این مورد را شفاف­سازی و بهبود كیفیت خدمات عرضه شده از راه ایجاد چارچوب‏ های لازم برای قراردادهای بین اپراتوری و در صورت لزوم، تعیین سطوح مختلف كیفیت بعضی از خدمات عنوان نمود و اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سفارش این پروژه به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، می خواهد كه چگونگی تأمین منافع و نیازهای مشتریان حقوقی و حقیقی را در قراردادهای سطح خدمات مشخص كرده و با تصویب ضوابط و چارچوب های موردنیاز، روند آنرا بهبود بخشد. وی تصریح كرد: با عنایت به تعدد خدمات ICT كه در قالب مجوز فعالیت اپراتورهای ثابت و سیار در كشور به آن اشاره شده است، همزمان با بررسی رویكرد رگولاتورهای منتخب دنیا و همینطور اپراتورهای برتر بین ‏المللی در مورد توافق‏نامه‏ های سطح خدمات، از نظرات اپراتورهای داخلی در رابطه با حوزه پروژه و همینطور خبرگان صنعت ICT كشور بهره برده ‏ایم تا به جمع‏ بندی نهایی در مورد میزان و نحوه ورود رگولاتور ICT كشور به مباحث مربوط به توافق‏نامه ‏های سطح خدمات (SLA ) با مشتركین نهایی و یا بین اپراتوری برسیم. به قول ایازی، در مرحله بعد با بررسی استانداردهای مرتبط و تجربیات جهانی، تعیین شاخص ‏های فنی و پشتیبانی مناسب و در صورت لزوم، تعیین حدود آستانه آنها جهت درج در توافق­نامه­ های سطح خدمات انجام می‏ شود. در توافق‏نامه‏ های سطح خدمات، مباحث تعرفه و جبران خسارت هم مطرح می‏ شود. پژوهشگر گروه مدیریت یكپارچه شبكه مركز تحقیقات مخابرات ایران افزود: الان فاز آخر این پروژه در حال انجام بوده كه با عنایت به موافقت سازمان رگولاتوری با الحاقیه زمانی، فعالیت­ های این پروژه تا اواخر دی­ ماه سال جاری از جانب پژوهشگاه ICT به پایان خواهد رسید و سپس پیش نویس و یا پیش‏ نویس‏ های تدوین شده، به كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال خواهد شد.

1398/06/17
17:12:08
5.0 / 5
3648
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل