رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كرد
حجم اینترنت اپراتورهای ثابت 5 درصد افزایش می یابد
تعمیر تلفن: اپراتورهای ارائه كننده خدمات اینترنت ثابت ملزم شدند حجم مصرف منصفانه در خدمات اینترنتی خودرا بدون دریافت هزینه، حداقل پنج درصد بالا برند.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، یكی از دغدغه های همیشگی كاربران بسته های اینترنتی، احتمال كمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری شده است. در واقع كم فروشی اینترنت یكی از مسائلی است كه كاربران شركت های اینترنتی همواره گوشه ذهن خود دارند و پیش می آید كه نگران كم فروشی در حجم یا سرعت كمتر از سرعت اسمی خریداری شده باشند.
اخیراً محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- بعضی از این كم فروشی ها را تأیید كرد. بعد از اعلام وزیر ارتباطات درباره كم فروشی شركت های اینترنتی، حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - از كم فروشی پنج تا هشت درصدی شركت های ارائه دهنده اینترنت ثابت آگاهی داد و اعلام نمود كه این شركت ها باید فرآیندهایشان را اصلاح و بهینه سازی نحوه محاسبه حجم ترافیك را انجام دهند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این كه بعد از اعلام رگولاتوری بیشتر این شركت ها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات زیادی در خصوص عدم كم فروشی به سازمان ارائه كرده اند، اظهار داشت: رگولاتوری نیز این مستندات را بررسی و در بعضی موارد اندازه گیری مجدد انجام داده است كه نتایج نهایی اندازه گیری های جدید اطلاع رسانی می شود.
صیانت از حقوق كاربران از اولویت های وزارت ارتباطات و رگولاتوری است
در این راستا روز گذشته جوشقانی با اشاره به اینكه صیانت از حقوق مشتركان یكی از مهمترین اولویت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رگولاتوری است، اعلام نمود: به دنبال اطلاعیه های قبلی رگولاتوری درباره مغایرت بسته های اینترنتی فروخته شده با میزان تحویل شده به مشتركان، اپراتورهای ارائه كننده خدمات اینترنت ثابت از امروز حداقل پنج درصد به حجم مصرف منصفانه بسته های اینترنتی مشتركان اضافه می كنند. این افزایش بدون دریافت هزینه اضافی و به منظور جبران حقوق مشتركین در دستور كار اپراتورها قرار گرفته است.
وی درباره مغایرت حجم بسته های اینترنتی اظهار نمود: بعد از اعلام قبلی رگولاتوری در این خصوص و با بررسی های به عمل آمده، وجود این مغایرت بطور میانگین حداقل پنج درصد تأیید شد و باوجود توضیح ارائه شده از طرف اپراتورها در خصوص عوامل مؤثر بر این موضوع، مستندات ارائه شده به سبب عدم ارتباط با مصرف كننده مورد قبول واقع نشد.
فلاح جوشقانی اشاره كرد: برخی اختلالات و اشكالات شبكه و سرباره های ناشی از پروتكل های اینترنتی موجب عدم تحویل كامل سرویس های خریداری شده به مشتركین شده و این مساله به صورت عمدی و برنامه ریزی شده انجام نشده است. رگولاتوری به سوژه رسیدگی كرده و اپراتورهای ارائه كننده خدمات اینترنت ثابت ملزم شدند علاوه بر رفع این اشكالات، به منظور پشتیبانی از حقوق مشتركان و جلب رضایت آنان، از امروز حجم مصرف منصفانه در خدمات اینترنتی خودرا بدون دریافت هزینه، حداقل ۵ درصد بالا برند.
رگولاتوری همین طور تاكید كرده كه بر اجرای الزامات بطور دقیق نظارت می كند و اپراتورها نیز به منظور جلب رضایت مشتركین و حفظ حقوق آنها اقدامات لازم را انجام می دهند. مشتركین نیز در صورت مشاهده مغایرت می توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ یا بازگشت به سایت https: //۱۹۵.cra.ir شكایت خودرا در این زمینه ثبت كنند.
منبع: تعمیر تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب