معاون وزیر ارتباطات:

وزارت ارتباطات حمایتی از تلگرام های فارسی نداشته است

وزارت ارتباطات حمایتی از تلگرام های فارسی نداشته است تعمیر تلفن: رییس هیات مدیره شركت ارتباطات زیرساخت با بیان این كه فیلترینگ و اقدامات سلبی نتیجه ندارد، تصریح كرد: كاربران ایرانی جهت استفاده از پیام رسان های بومی باید اقناع شوند.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فتاحی درباره وضعیت پیام رسان های داخلی و میزان استقبال مردم از این پیام رسان ها، با بیان این كه نحوه حضور كاربران ایرانی در پیام رسان های داخلی باید از جنبه های مختلف بررسی شود، اظهار داشت: مباحث فنی، اعتماد كاربران و میزان قابلیت ابزارهای عرضه شده، از عوامل میزان استقبال از شبكه های اجتماعی داخلی هستند و مهمترین عامل هم اقناع كاربر جهت استفاده از این شبكه ها است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كه در یك برنامه رادیویی سخن می گفت، خاطرنشان كرد: در صورتیكه كاربران جهت استفاده از شبكه های داخلی اقناع شوند نیاز به انسداد و فیلترینگ وجود ندارد چون كه اقدامات سلبی نتیجه ای ندارد.
وی به اظهارنظر كاربران درباره كیفیت خوب بعضی از پیام رسان های خارجی اشاره نمود و اضافه كرد: استفاده كنندگان از پیام رسان های داخلی كه از طیف های مختلف مردم هستند نسبت به كیفیت پایین بعضی از این پیام رسان ها اعتراض دارند.
رییس هیات مدیره شركت ارتباطات زیرساخت به تجربه هشت ساله پیام رسان های خارجی در این حوزه اشاره نمود و اظهار داشت: پیام رسان های داخلی در این حوزه تجربه یك سال تا یك سال و نیمه دارند و طبیعی است كه با این تجربه اندك، امكان رقابت وجود ندارد و از سوی دیگر كاربر هم به دنبال اقناع شدن در این حوزه می باشد.
فتاحی در پاسخ به چرایی فراگیر شدن استفاده از تلگرام در كشور نیز، اظهار نمود: صدا و سیما یكی از عوامل فراگیری استفاده از پیام رسان تلگرام در كشور بود به صورتی كه تمام برنامه های پرمخاطب صدا و سیما با حضور در كانال های تلگرامی ارتباط دوسویه با مخاطبین خود برقرار كردند در صورتیكه پیش از این، با استفاده از وب سایت، تلفن و ایمیل با مخاطبان خود ارتباط داشتند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تصریح كرد: وزارت ارتباطات درباره فعالیت این دو پیام رسان تصمیم گیر نبوده و حمایتی از فعالیت آنها نداشته است و در این مورد تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هستیم.
وی درباره پشتیبانی از پیام رسان های داخلی هم اضافه كرد: پشتیبانی از پیام رسان های داخلی بر مبنای مصوبات و تكالیف بوده و البته تابحال از پیام رسان های داخلی بیشتر از آن هم حمایت شده است.
فتاحی در پاسخ به مبحث كسب درآمد شركت ارتباطات زیرساخت از فروش اینترنت هم اظهار داشت: شركت ارتباطات زیرساخت بعنوان یك شركت دولتی تابع سیاست های دولت می باشد و تمام درآمد خویش را به خزانه دولت واریز می كند و نفع شخصی در این كار وجود ندارد.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، باآنكه استفاده از پیام رسان های داخلی بعد از فیلتر شدن برخی پیام رسان های خارجی بیشتر شده، اما همچنان برخی با استفاده از فیلترشكن از پیام رسان های فیلترشده استفاده می نمایند و برخی هم از كیفیت پیام رسان های داخلی ناراضی هستند. این در شرایطی است كه با عنایت به تجربه و سابقه كم پیام رسان های داخلی، آنها نیاز به زمان و كاربر دارند تا بتوانند خویش را بهبود ببخشند.



1397/08/05
14:25:43
5.0 / 5
4746
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , پیام رسان , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل