در مركز تحقیقات مخابرات؛

آزمایشگاه ارزیابی خدمات پیام رسانهای بومی راه اندازی می گردد

آزمایشگاه ارزیابی خدمات پیام رسانهای بومی راه اندازی می گردد تعمیر تلفن: مركز تحقیقات مخابرات ایران مبحث راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی و اعتبارسنجی خدمات شبكه های پیام رسان بومی در كشور را در قالب یك كارگاه آموزشی مورد بررسی قرار داد.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از مهر، از آنجایی كه تست و ارزیابی نرم افزار بعنوان یك فرایند كلیدی در تضمین كیفیت سیستم های نرم افزاری ایفاء نقش می كند و این ارزیابی بعنوان یك صنعت در حوزه نرم افزار به حساب می آید، كارگاه آموزشی بررسی و امكان سنجی راه انـدازی آزمایشگاه ارزیـابی و اعتبارسنجی خدمات پیام رسان توسط پژوهشكده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مركز تحقیقات مخابرات)، با حضور پژوهشگران، ناظران و و جمعی از مدیران در رابطه با این پروژه برگزار گردید. ارزیابی نرم افزارها و پیام رسانها از آن جهت كه نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی شده و كاربران را جهت استفاده از آنها راهنمایی می كند، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از این رو هدف از برگزاری این كارگاه، تست و ارزیابی نرم افزار فرآیند اجرای یك برنامه كاربردی (اپلیكیشن) با هدف پیدا كردن اشكالات و متعاقبا بهبود كیفیت آن عنوان شد. در این راستا برای ارزیابی پیام رسانهای بومی در آزمایشگاه باید نیازمندیهای تست و بخشهای مختلف مورد ارزیابی، شناسایی شوند. نیازمندیهای یك نرم افزار و پیام رسان، به صورت كلی به دو بخش نیازمندیهای كاركردی و غیركاركردی تقسیم می گردد. نیازمندیهای كاركردی به آنچه كه مستقیما به كاركرد نرم افزار و عملكرد آن مربوط می گردد بر می گردد؛ در صورتی كه نیازمندیهای غیركاركردی پارامترهایی كه مستقیما در كاركرد نمایش داده نمی شوند بلكه كیفیت كاركرد یك نرم افزار را مشخص می كنند را در برمی گیرد. در این پژوهش، آزمون ها و ارزیابی های مختلف لازم برای سنجش صحت عملكرد سامانه های پیام رسان مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتند تا بتوان با شناسایی بهتر حوزه، دانش لازم برای اجرایی كردن این آزمون ها در قالب آزمایشگاه ارزیابی و اعتبارسنجی خدمات پیام رسان را به دست آورد. برای این منظور ابتدا آزمون های مختلف نرم افزار و استانداردهای مربوط به آنها مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت و آزمون های لازم برای تست های عمومی و غیركاركردی سامانه های پیام رسان استخراج شد. در نهایت با تعریف، شناسایی و دسته بندی قابلیت های مختلف سامانه های پیام رسان، سناریوهای آزمون برای قابلیت های كاركردی خاص این سامانه ها تدوین شد.

1397/05/23
13:00:11
5.0 / 5
5040
تگهای خبر: آموزش , پیام رسان , خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل