با اجرای طرح جدید رگولاتوری

بیش از ۲۰۰۰شماره ارسال كننده پیامك تبلیغاتی مسدود شد

بیش از ۲۰۰۰شماره ارسال كننده پیامك تبلیغاتی مسدود شد تعمیر تلفن: یكی از طریق های مقابله با پیامك های تبلیغاتی شكایت به سامانه و معرفی شماره های فرستنده بود؛ راهی كه باآنكه موثر بود اما نمی توانست پیش گیرنده باشد. بنابراین تصمیم بر آن شد كه جلوی ارسال پیامك های تبلیغاتی از همان ابتدا و توسط اپراتورها گرفته شود.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، پیامك های تبلیغاتی از آن موارد است كه هر یك از مشتركان موبایلی حداقل یك بار تجربه كرده اند. البته این تجربه معمولا به همان یك بار ختم نشده و ارسال این پیامك ها گاهی آنقدر زیاد شده كه صدای كاربران را هم درآورده است؛ اینكه گاه و بیگاه و در زمان های نامناسب صدای دریافت پیامك را می شنوند و زمانی كه با تصور پیغام شخصی سراغ گوشی خود می روند، با حجم انبوهی از تبلیغات روبه رو می شوند.

این مبحث سبب شد كاربران شكایات خویش را از طریق های مختلف به گوش مسئولان برسانند. باآنكه پیامك های تبلیغاتی ریشه ای عمیق دارد و زمان آن هم محدود به یكی دو سال قبل نیست، اما در یك سال اخیر عزم جدی برای جلوگیری از آن ها و تولید مزاحمتشان بوجود آمد. البته در حالیكه ابتدا ارسال پیامك ها با سرشماره های مشخصی انجام می شد و به نحوی مسدود كردن آنها راحت تر بود، كسب وكارهایی كه یكی از مهم ترین راه های تبلیغات خویش را ارسال این پیامك ها می دانستند، سراغ شماره های شخصی رفتند.

ارسال پیامك های تبلیغاتی با شماره های شخصی هم در مقطعی به یكی از مشكلات كابران تبدیل شد؛ ازاین رو مسئولان ارتباطی راه چاره را در تولید مصوبه ای برای مقابله ی جدی با این پیامك ها دانستند و تصمیم بر آن شد دستورالعملی برای جلوگیری از ارسال آن ها داده شود. نخستین راه شكایت كاربران به رگولاتوری و سامانه ۱۹۵ بود كه با تعداد مشخصی از شكایت و بررسی موضوع، شماره ای كه تنها برای ارسال پیامك های انبوه مورد استفاده قرار می گرفت، مسدود شود.

این بار اپراتورها جلوی پیامك های تبلیغاتی را می گیرند

با وجود این، شكایت از شماره های فرستنده ی ارسال پیامك تنها می توانست از ارسال پیامك تبلیغاتی از این شماره ها در آینده جلوگیری كند، در حالیكه ممكن بود شماره های جدید هر روز سبز شوند و پیامك بفرستند. بنابراین تنها راه پیش گیری از ارسال پیامك ها از همان ابتدا و توسط اپراتورهای موبایلی در نظر گرفته شد؛ اتفاقی كه قبلا هم درباره آن بحث شده و تصمیماتی گرفته شده بود اما درنهایت به قول رگولاتوری در ایام اخیر و مطابق با دستورالعمل جدید، توسط اپراتورها در حال انجام می باشد.

حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار نمود: شكایت كار سختی بود؛ موثر بود اما نمی توانست پیشگیری كننده باشد. رگولاتوری دستورالعملی برای شماره های شخصی به اپراتورها داده است كه دیگر خودشان بدون این كه حتی شكایتی لازمی باشد، مسدودیت پیامك های تبلیغاتی را انجام می دهند. هم اكنون چند روزی است كه این كار توسط اپراتورها انجام می گردد و تابحال بیش از ۲۰۰۰ شماره شناسایی و مسدود شده است.

وی درباره نحوه تشخیص پیامك های معمولی از تبلیغاتی توسط شماره های شخصی هم توضیح داد: طبق دستورالعملی كه به اپراتورها دادیم، این شماره ها اگر شرایط خاصی داشتند مسدود می شوند؛ مثلا تعداد پیامكشان از یك حدی بیشتر باشد یا چند روز پیش از ارسال پیامك هیچ تماس تلفنی و استفاده اینترنتی نداشته باشند؛ یعنی صرفا سیم كارت برای پیامك استفاده گردد كه برپایه آن شناسایی و مسدود می شوند.

همچنین به قول اپراتورها، از آنجایی كه هر یك از شماره های شخصی از اپراتورها با اطلاعات شخصی ثبت می شوند، یكی دیگر از طریق های پیش گیرنده این است كه در صورت شناسایی شماره های شخصی كه اقدام به ارسال پیامك های تبلیغاتی می كنند، تمامی شماره های شخص ارسال كننده مسدود می گردد. حال به نظر می رسد مجموع چنین اقداماتی بتواند پیامك های تبلیغاتی را به حداقل برساند.




1396/12/25
18:00:35
5.0 / 5
196
تگهای خبر: اپراتور , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل