اگر گوشی جدیدتان با رجیستری غیرفعال شد چه كنید؟

اگر گوشی جدیدتان با رجیستری غیرفعال شد چه كنید؟ تعمیر تلفن: پیش از خرید گوشیهای اعلام شده در فاز دوم رجیستری لازم است سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از ثبت شناسه آن اطمینان حاصل كند؛ با این حال، در صورت سهل انگاری اگر دستگاهتان با گذشت 30 روز غیرفعال شد، باید به استناد فاكتور به فروشنده رجوع و درخواست حل مشكل كنید.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، مبحث طرح رجیستری یا ثبت شناسه گوشیهای همراه در حالی كه از مدت ها پیش مطرح شده و گاها به دلیل عدم آمادگی با شكست مواجه شده بود، در نهایت با آمادگی سیستم های فنی و زیرساخت های لازم به قول مسئولان ارتباطات و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ابتدا با آگاه سازی بخش های مختلف و پایش كل شبكه اپراتورهای موبایل و ثبت و مانیتورینگ آخرین شناسه های تركیبی گوشی و سیم كارت، از مهر ماه بار دیگر كلید خورد و محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از مكانیزم پله ای برای اجرای اعمال سیاست اطلاع داد.
همچنین در مرحله دوم كه اعلام برندهای شامل رجیستری بود، ابتدا برای گوشیهای برند اپل از تاریخ 14 آذر اعمال سیاست شروع شد. در ادامه ی این مرحله هم گوشیهای گوگل، بلك بری و موتورولا بعنوان مدل هایی كه مشمول فاز اجرایی مرحله دوم رجیستری می شوند، اعلام شدند و مقرر شد از تاریخ ۸ دی ماه این مدلها مشمول طرح شوند. درواقع با روشن شدن این گوشیها، در صورتی كه شناسه شان در سیستم اپراتوری ثبت نشده باشد، برای كاربر پیامكی ارسال می گردد كه تنها تا یك ماه دیگر از شبكه خدمات دریافت خواهد نمود.
به گفته مسئولان، با اجرای این طرح، برای تمامی گوشیها و تبلت هایی كه تا پیش از تاریخ اجرای هر مرحله فعال گشته است مشكلی به وجود نمی آید اما بعد از آن صرفا گوشیهایی كه از مبادی قانونی وارد كشور شده اند فعال خواهند شد. برای استعلام قانونی و یا غیرقانونی بودن روند واردات هر گوشی هم لازم است خریداران با استعلام كد ۱۵ رقمی (IMEI) با استفاده از سامانه #۷۷۷۷* یا #۴* اصالت گوشی را بررسی و بعد از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام نمایند.
وظیفه رجیستری بر عهده فروشنده است
بنابراین خریدار باید سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل كند؛ اما درنهایت وظیفه رجیستر كردن دستگاه های موبایلی كه در فروشگاه هستند بر عهده فروشنده است؛ ازاین رو در صورتی كه خریدار گوشی را خریده و این گوشی در فهرست برندهایی كه تا كنون و در مرحله دوم اجرایی رجیستری اعلام شده اند قرار داشت و با گذشت زمان اعلام شده، دستگاهش غیرفعال شد، خریدار باید به استناد فاكتور به فروشنده رجوع و درخواست حل مشكل كند.

در نهایت در بدترین حالت اگر با وجود اطلاع رسانی های انجام شده، مشتری هیچ خبری نداشته باشد و بخواهد خرید كند، وظایفی در قبال خرید خود دارد. یكی از وظایف مشتری این است كه از فروشنده فاكتور بگیرد. ممكن است مشتری سهل انگاری كرده، پول پرداخت كند و فاكتور هم نگیرد، در صورتی كه اگر مشتری از رجیستری هم خبر نداشته باشد باید از فروشنده فاكتور بگیرد. در این شرایط بعد از گذشت 30 روز در صورتی كه گوشی از كار افتاد، باید به استناد فاكتور به فروشگاه مراجعه نموده و گوشی را با دریافت مبلغ برگردانده و یا آن را با یك گوشی قانونی تعویض كند.
در صورتی كه فروشنده حاضر به دریافت گوشی با عودت مبلغ نشده و یا آن را تعویض نكرد، خریدار می تواند به سازمان های ذی ربط مانند تعزیرات حكومتی یا سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان شكایت كرده و اعلام نماید گوشی خریداری شده رجیستر نیست و مراحل را از این طریق پیگیری كند. البته تمام اطلاع رسانی های انجام شده به این خاطر است كه خریدار پیش از خرید گوشی مورد نظر خود از ثبت گوشی اطمینان حاصل كرده تا شكایات در این زمینه كاهش یابد و مشتریان هم درگیر بروكراسی های اداری نشوند.



1396/10/19
23:17:18
5.0 / 5
743
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل