در واحدهای پستی سراسر كشور

پیش ثبت نام كارت هوشمند ملی مجانی شد

پیش ثبت نام كارت هوشمند ملی مجانی شد تعمیر تلفن: شركت ملی پست در جهت تاكید وزیر ارتباطات و به منظور تسهیل در ارائه خدمات مربوط به كارت هوشمند ملی و رفاه حال شهروندان، پیش ثبت نام و نوبت گیری در واحدهای پستی دولتی سراسر كشور را مجانی اعلام نمود.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، روز گذشته (5 دی 1396) محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - طی بازدیدی سرزده از یكی از دفاتر خدمات پستی در محدوده چهارراه لشگر شهر تهران در جریان روند فعالیت این مراكز قرار گرفت و متوجه دریافت هزینه ای از سوی این مركز از مشتریان خود با عنوان هزینه انجام مراحل "پیش ثبت نام كارت هوشمند ملی" شد و دستور لغو دریافت این هزینه را صادر كرد.
بنا بر این دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برخی سیستم های كامپیوتری برای انجام پیش ثبت نام كارت هوشمند ملی توسط خود مراجعین در محل دفاتر خدمات پستی نصب گردید و همینطور كارمندان این دفاتر ملزم شدند تا برای انجام مجانی این مرحله با مراجعین همكاری كنند.
در این باره ترابی - مدیر كل دفتر روابط عمومی شركت پست - اظهار نمود: به دنبال بازدید روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه پستی جنوب غرب تهران و بررسی روند ارائه خدمات مربوط به كارت هوشمند ملی و همینطور برپایه تصمیم جدید مدیران ارشد شركت ملی پست؛ ارائه خدمات مربوط به پیش ثبت نام و نوبت گیری كارت هوشمند ملی در واحدهای پستی سراسر كشور به صورت مجانی صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان كرد: براین اساس، امكانات لازم اعم از رایانه و خطوط ارتباطی در محل های مناسب واحدهای پستی ارائه دهنده خدمات كارت هوشمند ملی در سراسر كشور قرار گرفته است تا متقاضیان بتوانند پیش ثبت نام را شخصا و بدون پرداخت هزینه هم انجام دهند.
مدیر كل روابط عمومی شركت ملی پست اظهار نمود: همینطور متقاضیان می توانند در صورت نیاز، پیش ثبت نام را در میز خدمت ( مستقر در واحدهای پستی) و با همكاری كاركنان پست انجام دهند.
ترابی در ادامه خاطرنشان كرد فرآیند ثبت نام كارت هوشمند ملی با استفاده از سامانه سازمان ثبت احوال كشور هم به صورت مجانی انجام می گردد.
وی با اشاره به راه اندازی اولین ایستگاه سیار تحویل كارت هوشمند ملی در استان مركزی طی هفته جاری، اضافه كرد: بزودی در سایر استانهای كشور هم ایستگاه های سیار ثبت نام و تحویل این كارت دایر می گردد.
مدیر كل روابط عمومی شركت ملی پست در ادامه مبحث اجبار ارائه خدمات مربوط به عكاسی در واحدهای ثبت نام كارت هوشمند ملی را یاد آور شد و اظهار داشت: برپایه تاكید سازمان ثبت احوال كشور در خصوص ضرورت ثبت دقیق و به روز اطلاعات هویتی افراد، عكس كارت هوشمند ملی می بایست در لحظه ثبت نام از متقاضی گرفته و همراه با سایر مدارك به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال ارسال شود.
اما درباره جزئیات این طرح روابط عمومی شركت ملی پست امروز با اشاره به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مجانی شدن مرحله پیش ثبت نام در دفاتر خدمات پست به خبرنگار ایسنا اعلام نمود كه این دستور تنها از جانب وزارت ارتباطات در حیطه انجام وظایف مربوط به دفاتر خدمات پستی بوده است. در مورد هزینه ثبت نام كارت ملی هوشمند كه مربوط به حوزه فعالیت سازمان ثبت احوال كشور است قاعدتا مشتركین باید در این مرحله مبلغ 20 هزار تومان را بابت كارت جدید هوشمند ملی به حساب ثبت احوال پرداخت كنند.
بنابراین بر مبنای اطلاعیه امروز پست تنها ناظر بر مجانی شدن مرحله "پیش ثبت نام كارت هوشمند ملی" در دفاتر خدمات پستی و نه ملغی شدن هزینه كارت ملی هوشمند است.
متقاضیان برای ثبت نام باید وارد سامانه كارت ملی هوشمند به آدرس https: //www. ncr. ir/ شوند. بعد از ورود به سامانه باید وارد قسمت ثبت نام جدید شوند كه در این صفحه فرمی نمایش داده می گردد كه باید آن را با دقت و بر مبنای اطلاعات شخصی خود وارد كنند.
اگر ثبت نام شما برای دریافت كارت هوشمند ملی موفق باشد و واجد شرایط كارت ملی باشید، بعد از ثبت اطلاعات برای شما كد رهگیری فرستاده شده و به صورت خودكار وارد بخش نوبت گیری می شوید و با داشتن كد ملی و كد رهگیری به بخش نوبت گیری دسترسی پیدا می كنید.
گفتنی است تا پیش از این دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاتر خدمات پستی كه زیرمجموعه ای از شركت ملی پست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند همانند دیگر مراكز "كافی نت"ی به دریافت مبالغی از مراجعین با عنوان حق ثبت نام اقدام می كردند كه از این به بعد این هزینه در دفاتر خدمات پستی از مراجعین دریافت نخواهد شد. مراجعین البته هزینه ای به مبلغ 20 هزار تومان را در این مرحله باید به حساب ثبت احوال واریز نمایند.



1396/10/06
19:19:08
5.0 / 5
5368
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , فناوری , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل