۲۰۰۰ تراكنش در ثانیه

۲۰۰۰ تراكنش در ثانیه به گزارش تعمیر تلفن سامانه بانك داری متمركز داتین با عنوان «ترنج» توانست در آزمون كارایی كه توسط یك شركت بین المللی انجام شد، بیشتر از تعهد مندرج در قرارداد با بانك سپه را مدیریت و بیشتر از ۲۰۰۰ تراكنش در ثانیه را پردازش كند.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، هومن مسگری، مدیر طرح استقرار و توسعه بانك داری متمركز بانك سپه با بیان این خبر، اظهار داشت: یكی از تعهدات قراردادی ما با بانك سپه، توانایی مدیریت ۱۰۰۰ تراكنش در ثانیه بود كه با عنایت به بزرگی مقیاس این بانك و از جانب دیگر شرایط ادغام، شركت داتین رقمی بیشتر از ۱۰۰۰ تراكنش در ثانیه را مدنظر داشت.
وی افزود: مسئولیت انجام آزمون تخصصی شاخص كارایی به علت اهمیت و گستردگی پروژه، به یك شركت باتجربه بین المللی واگذار شد كه توانستیم با بهبود عملكرد راهكار بانكداری متمركز خود در سه حوزه اپلیكیشن، پایگاه داده و معماری، بالغ بر ۲۰۰۰ تراكنش در ثانیه را در این آزمون كارایی پردازش نماییم.
مسگری با تاكید بر این نكته كه عرضه سرویس با ظرفیت بیشتر از هزار تراكنش در ثانیه (TPS) تنها یكی از اهداف این آزمون كارایی است، اظهار داشت: مسائلی همچون، تامین سخت افزار مناسب برای پردازش این حجم از تراكنش، پیشبینی بیشترین مقدار پردازش قابل انجام روی سخت افزار نهایی، بررسی رفتار سامانه در قبال تراكنش های مختلف و تعیین زمان مورد نیاز برای انجام آنها و بررسی و تعیین بیشترین پردازش ممكن روی سخت افزار مورد نظر برخی دیگر از اهداف آزمون كارایی بوده است.
در ادامه نیما امیرشكاری، مشاور هیات مدیره بانك سپه و رئیس كمیته آزمون پروژه با اشاره به اینكه این نرم افزار از لحاظ عملكردی از جایگاه خوبی برخوردار است، اظهار داشت: هم اكنون ترنج در خیلی از بانكهای كشور در حال فعالیت است، اما با عنایت به اینكه بزرگ ترین مشتری فعلی این شركت از بانك سپه هم كوچك تر است، نیاز داشتیم تا علاوه بر عملكرد از لحاظ كارایی هم اطمینان های لازم را كسب نماییم، بنابراین تصمیم گرفتیم آزمون كارایی را انجام دهیم.
وی اضافه كرد: سیستم های مالی حساسیت خاص خویش را دارند و اساسا آزمون تراكنش مالی با تراكنش فناوری اطلاعات متفاوت می باشد، بنابراین شركتی را انتخاب كردیم كه تجربه آزمون سیستم های مالی را در كارنامه خود داشته باشد.
به گفته امیر شكاری، این شركت بین المللی سابقه فعالیت در اروپا و آسیا را دارد و علاوه بر تجربه پیاده سازی دو برند معروف بین المللی، آزمون كارایی را روی آنها انجام داده است.
رییس كمیته آزمون پروژه با اشاره به اینكه بانك سپه یكی از سخت گیرانه ترین شرایط فنی و اجرایی را برای این منظور تدوین كرد، اظهار داشت: با عنایت به حساسیت های بانك سپه و از سویی شرایط ادغام، چهار مرحله آزمون را انجام دادیم كه خوشبختانه داتین از انتظار ما فراتر رفت و با پردازش بیشتر از ۲۰۰۰ تراكنش در ثانیه امتیاز بالایی را به دست آورد.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، اسفندماه سال ۱۳۹۶ این شركت توانست در مناقصه بانك سپه بعنوان یكی از مهم ترین مناقصه های كربنكینگ چند سال گذشته برنده شود و هم اكنون شش ماه از آغاز این پروژه گذشته است و در این مدت و مطابق با فازبندی، مراحل مهمی همچون تحلیل شكاف و آموزش مدرسان به پایان رسیده و بومی سازی در حال انجام می باشد.



1398/08/01
17:27:06
5.0 / 5
4201
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل